Horomariobro (ofzo) op instagram toont regelmatig slechte afwerkingen van Patek. Ik heb bij dat merk niet de illusie dat het qua afwerking echt de top is. Bij Rolex overigens ook niet. Het zijn twee merken met een hoge hebberigheidsfactor, maar zeker niet de merken die je moet hebben voor echte kwaliteit.
Afwerking en ontwerp van de constructie zijn twee verschillende dingen.
Vele hebben geen idee, als je technisch naar deze patek kijk tov een Rolex. Ik zag eerder al iemand zeggen dat de plaat met de hand geschilderd is. Dit natuurlijk niet, maar met een stempel wordt de inkt er wel Handmatig opgedrukt.
Rolex is een massaproduct en wordt zelfs machinaal gepolijst. Alleen het uurwerk wordt door productiemedewerker in elkaar geschroefd. Zo doet iemand de hele dag de balans bevestigen en een ander de tandwielen. Kostprijs van een staal model zal een paar honderd euro zijn en rollen als warme broodjes van de band af.
Patek daarintegen werkt nog Traditioneel en produceren 20x minder horloges dan Rolex op jaarbasis. Rolex platen zijn simpele gelakte platen en een patek plaat is veel mee verfijnd en ontzettend dun. Het uurwerk qua afwerking met een macro lens is dag en nacht tov een Rolex. En dan heb ik het nog geneens over de complicaties. Patek heeft na vacheron het meest gecompliceerde horloge ooit gemaakt.
Ik kan iedereen het Patek Philippe in Genève aanraden, dan zie je pas wat een Heritage Patek heeft.
Als je een Rolex goed analyseert dan zie je dat alles machinaal is afgewerkt. De rehaut met het lasapparaat, de circkels (ben ff de naam daarvan kwijt) op het uurwerk, de wijzerplaten etc etc. Er komt geen menselijk Handelen bij kijken.
Dit is een echtheids topic over een Patek en de laatste 50 comments hebben er niets meer mee te maken?
Helemaal correct
Excuses 
Dit topic is gesloten gedurende 24 uur omdat het door een groot aantal leden is gevlagd.
Dit topic is na 24 uur automatisch geopend.
Samenvatting:
Patek is echt, daarna allemaal offtopic gelul, heeft ons helaas onze goede vriend RLC gekost. OP heeft geen goede relatie gehad met zijn nu overleden zwager en heeft nu zijn zus terug, fijn!!! En bieden op de Rolexxen wordt niet gewaardeerd door OP dus zijn DM’s insliden hoeft niet
Tadaa 
Helaas is onze goede vriend RLC het slachtoffer van offtopic gelul.
Het voelt vreemd deze woorden te typen, maar ook wel lekker…
On Topic: Wat mij het meest verbaast is dat TS deze Patek eerder als fake zou classificeren (algehele gevoel, geen schroefkroon (really???), doornsluiting, slordige bedrukking) dan als echt.
Watskeburt? Ontslag genomen of ontslagen?
Abgefuhrt naar het mijnenveld der woordlustigen
Hij is het gepeupel definitief ontstegen.
Onvrijwillig, dat wel.
Wat ik begreep is dat die een ban kreeg en vervolgens zelf heeft gevraagd zijn account te laten verwijderen.
Hmmm, als ik mijn tekst hierboven zo lees dan zou dit verkeerd geïnterpreteerd kunnen worden. Ik begrijp nu (na bovenstaande post) dat RLC geen HF-er meer is. Dat wist ik niet, ik dacht dat @Parachrom bedoelde dat RLC zich niet meer in deze topic wilde mengen.
Wat ik bedoelde met ‘lekker’ had te maken met het nogal surrealistische idee dat RLC een slachtoffer van offtopic gelul zou zijn.
Ik had daarentegen RLC liever in ons midden gezien.
Nee man, is beter zo
Mee eens. We hebben allemaal weleens misstappen gemaakt, maar als daar keer op keer niets van geleerd wordt, dan is het geduld op een gegeven moment op bij de forumleiding.
Ik sla de condoleance even over gegeven je mening over de goede man, maar zodra je dat roept staat het voor mij vast dat het een echte Patek moet zijn.

FTFY.

Mooi gesproken, a propos woordlustig.
Het is net Trump. Als hij er is erger je je dood, maar als ie pleite is merk je dat er gewoon minder grappen op straat liggen.
Functie elders. Of in zijn kracht gezet buiten het forum. Of gewoon ontslagen ja, maar dat klinkt zo boos.
Over grappen gesproken, ik ken er nog een , even om dit topic luchtiger te maken en off topic te gaan.
Komt een vrouw een schoenenwinkel binnen en zegt tegen de verkoper, graag die paarse uit de etalage in maat 37.
De verkoper neemt ze en ziet dat de vrouw een 41 heeft. mevrouw u heeft een grotere voet! ik neem ze toch zegt ze.
Zo gedaan en de vrouw weg met de schoenen.
Elke dag passeert ( is dat met een d of t ?) ze de winkel al strompellend gaand.
De verkoper kan het na een paar dagen niet langer aanzien en roept de vrouw binnen.
Mevrouw die 37 is u echt te klein, kom ik geef u een 41 en ruil ze gratis om.
Nee zegt de vrouw ik hou ze. Maar mevrouw dat doet toch zeer zo een kleine schoen? waarom doet u dit u aan?
meneer zegt ze: Ik heb een rot leven achter de rug, veel ziek geweest en mijn man is bij me weg voor een jongere vrouw en op mijn werk word in gepest, ik voel me heel slecht, MAAR als ik savonds thuis kom en mijn schoenen uit doe , ben ik de gelukkigste mens op aarde.
Ver weg bij ons in zijn kracht gezet klinkt top en heel vriendelijk.