Ben erg benieuwd hoe dit afloopt.
Ik sla alvast wat nootjes in. Of wordt mijn povere bijdrage nu weer verwijderd?
Dat gebeurt inderdaad door de 4 schroeven aan de zijkant. Deze hebben een iets conisch toelopend glad deel aan de punt. Bij aandraaien wordt de lunette ( boven deel met glas) vast getrokken op de onderkast en is hij waterdicht.
Probleem bij oudere PP Nautilus is vaak een tube / kroon die lek is.
Lijkt me toch dat er of pakking niet goed is, of dat er al vocht in zat bij sluiten vh horloge.
Zou idd stappen nemen om erger te voorkomen. Waterschade en garantie is altijd gedoe. Want wat bewijst dat koper niet (per ongeluk) kroon niet (goed) dicht had ofzo.
Of t moet duidelijk zijn dat n pakking ontbreekt of beschadigd is.
Ja dat is ook nog een issue
En waarom een split stem als die ook via de backdoor open kan?
Vraag me ook serious af waarom je met zoân gaaf/duur horloge wil gaan zwemmen, duiken etc.?
Daar heb je toch je side collection duikers voor
Happy days HF
Alles is eigenlijk al gezegd maar dit geloof ik nog niet; namelijk dat het ook naar mijn mening vrij idioot is om met dit soort kostbare horloges te gaan zwemmen enz.
Ik denk dat iedereen zich dat afvraagt, en dat niemand dat ook doet of zelfs maar iemand kent die dat doet.
Ik zie het probleem niet. Mijn VC gaat ook gewoon de zee in.
Ik vlieg ook gewoon met mân 300m Skydiver.
En wie is er nou niet op de maan geweest met zân moon(s)watch?
Ik post dit live uit mân kernonderzeeĂ«r met de Vostok Komandirskie om, dusssâŠ
Tsja. Kostbaar is relatief. Voor mij is een horloge van 1000 euro iets waar ik wat voorzichtig mee ben. Voor een ander kan 100,000 euro neertellen âzakgeldâ zijn.
Ergens vind ik het net mooi als mensen een duur stuk gebruiken waar het (okee, op papier) kan voor gebruikt worden. Ook duimpje voor de Rolex eigenaars die hun klatser gewoon in zee aanhouden bijvoorbeeld. Kluisdivas zijn zoân zonde.
Zie ook: Mr Bean crashes McLaren F1 twice, sells for $12.2 million
En dan krijg je zoveel condens van een paar druppels water?
Zwemmen? Dacht de TS heeft alleen het horloge onder de kraan schoongemaaktâŠâŠ
Maar aan de andere kant. Als je ermee kan zwemmen, waarom niet?
Als het volgens de verkoper fris gecheckt is, moet het kunnen!
Ben benieuwd hoe het afloopt!
Niet gaan zwemmen met een Nautilus zou pas idioot zijn. Dat ding staat voor water.
Ooit mijn 20 jaar oude Festina duiker laten reviseren door Festina. (emotionele waarde). Inclusief waterdichtheidtest.
Na een paar dagen dragen ook condens achter het glas. Niet mee gezwommen of gedouched. Waarschijnlijk van het handen wassen. Het is dus mogelijk. Zelfs bij een horloge van ⏠200,-
1600x meer damp dan vloeistof bij water
Ja, als alle druppels in het horloge belanden. Ik vind dat wat vergezocht. Maar wellicht is er wat anders aan de hand.
1 druppel water is ongeveer 30 a 40 microliter. Als dat verdampt krijg je dus 56 ml waterdamp (uitgaande van gemiddeld 35ul voor een druppel).
Ter referentie, Dat is dus bijna 3 shotglaasjes aan damp. Dat is meer waterdamp dan de volledige inhoud van de horlogekast.

En dan krijg je zoveel condens van een paar druppels water?
Die condens komt niet van een paar druppels water op een doekje om te poetsen. Zal wel waterdamp/erg vochtige lucht in een badkamer of zo zijn geweest. Temperatuurverschil eroverheen en voilĂ . Beetje speculeren natuurlijk, maar zo gaat het vaak.

mijn 20 jaar oude Festina duiker laten reviseren door Festina. (emotionele waarde).
Nuttige toevoeging tussen de haakjes