Patek Philippe 3800: Condensatie en kleine druppels op wijzers

99% van de schreeuwers hier heeft nog nooit een 3800 in het echt gezien, maar kunnen op basis van een slechte foto waarbij de wijzerplaat volledig is verscholen achter condens al zeggen dat hij nep is…

Laten we het alsjeblieft bij de vraag van TS houden. Ik persoonlijk snap ook niet dat je een ‘vieze’ Patek koopt van een dealer. Daarnaast kijk ik er niet van op dat hij niet waterdicht is. Het is een relatief dun horloge met een aparte kastconstructie van 30-40 jaar oud. Het is heel normaal dat een dealer daar geen garantie op geeft.

32 likes

Als ik een preloved horloge koop gaat ‘ie ook eerst door de wasstraat hoor, hoe optisch schoon ook.

5 likes

leuk topic dit!
Soort emotionele rollercoaster

17 likes

Ik heb zo het vermoeden dat dit de reden is waarom het horloge te koop was.
Tuurlijk moet je zo’n horloge gewoon onder de kraan kunnen houden.
Laat je niet bedotten!

2 likes

Dit kan ook effect zijn van compressie op de foto.

Heel vervelende situatie, voor TS!
Toch even een paar dingen. Ik kan niet inschatten of dit horloge echt of nep is. Daarnaast ken ik TS niet, ontbreken alle details van de aankoop en is er, blijkbaar, geen documentatie m.b.t. een uitgevoerde service. Dit maakt het lastig om hier iets zinnigs over te zeggen. Wat ik wel kan zeggen is dat mijn horlogemaker met klem zou adviseren om een ouder horloge dat niet (recent) op WR getest is, uit de buurt van water te houden. Om de een of andere reden lijken sommige mensen te denken: ‘eens waterdicht, altijd waterdicht’. Dit is dus niet het geval.
Maar goed, dit is natuurlijk mosterd na de maaltijd. Ik zou zeggen: alle andere activiteiten voor vandaag cancellen en snel naar een horlogemaker. Deze zou ook direct uitsluitsel moet kunnen geven over de echtheid van dit horloge. Succes, @gdh!

3 likes

Snap niet waarom dat gedacht zou worden, dit stond duidelijk in de originele post;

en ik zou dus niet naar een horlogemaker gaan, maar naar de verkopende partij: oplossen en rap of koop ongedaan maken

2 likes

Maar wat is een “volledige servicebeurt”? Door AP zelf, of door een eigen horlogemaker? Want ik kan me zomaar voorstellen dat een “niet”-AP horlogemaker heel lastig aan een AP glaspakking kan komen? Terwijl dat best nodig kan zijn bij een ouder horloge.

3 likes

Dat zou wel heel vreemd zijn.

15 likes

Precies deze formulering: ‘zou recent…gehad hebben’. Hieruit concludeer ik dat verkoper dit beweerde, maar dat documentatie hiervan ontbreekt. In dit geval is onmogelijk vast te stellen of en wat er dan precies is gebeurd. Een horlogemaker kan dit wel vaststellen.

Vol verbazing lees ik sommige reacties hier…

Kleine update, gaat vandaag in overleg met verkoper direct naar een (goed aangeschreven) horlogemaker.

37 likes

Daar zou ik niet mee akkoord gaan, naar PP voor service of de koop ontbinden.

5 likes

Houd ons op de hoogte. Benieuwd naar het resultaat

Succes

Pfft het is een Patek…
Geen AP dus!

Sorry vergissing. :joy:

1 like

Hoezo dat?

er is een ondeugdelijk product geleverd wat niet voldoet. Verkopende partij moet een oplossing bieden en niet de koper opzadelen met kosten van een horlogemaker.

2 likes

Wat waren de afspraken rondom de verkoop dan, en waar is dat vastgelegd? Misschien weet jij meer dan mij hierin.
En wat als de verkoper zegt je bent er ondeugdelijk mee omgegaan. Wie heeft dan gelijk?

1 like

:point_up_2:

1 like