Patek Philippe 3800: Condensatie en kleine druppels op wijzers

Heel fijn voor de TS hopelijk komt alles goed.
Geeft nog steeds geen uitsluitsel over wie en waar welke verantwoordelijkheid ligt.

1 like

De hoeveelheid aannames die door een groot aantal leden gedaan worden is serieus zorgwekkend. Ik ben benieuwd waar deze mensen dat nog meer doen in hun leven.

15 likes

Als men er in goed overleg een oplossing voor vindt, dan maakt dit hopelijk niet uit.

Fijn! Hopelijk wordt het probleem opgelost en is de schade beperkt. Ik zie graag het eindresultaat tegen die tijd. Veel succes.

1 like

Je snapt dat zo’n service duizenden euro’s kost? Waar haal je als koper het recht vandaan om dit na aankoop te eisen? Lekker makkelijk roepen van de zijlijn.

Ik hoop het ook heel naar natuurlijk. Heb een soortgelijk geval meegemaakt, weliswaar geen Patek maar toch.

Zou wel de verkeerde pakking verklaren…

2 likes

Je mag als koper verwachten een deugdelijk product te bemachtigen. Zeker als deze geadverteerd is met een recente servicebeurt. Als je vervolgens binnen 1 dag na aankoop zit met waterschade, komt dat niet overeen met hoe het horloge geadverteerd is.

De kans dat de wijzerplaat en wijzers beschadigt zijn is m.i. zeer groot. De waarde van het horloge is dus al flink gekelderd. Daarvoor hoeft de koper niet op te draaien. De enige weg om dit horloge weer in Patek Philippe waardige conditie te brengen is door een service bij PP uit te laten voeren.

6 likes

Is het al vrijdag? Mooi hoor, al die comments van de kenners :joy:

7 likes

Jammer dat we je niet kunnen feliciteren met je NA, wat ontzettend ruk om met zo’n ervaring aan je nieuwe horloge te starten. Zou voor mij reden zijn om de koop ongedaan te krijgen. Ben heel benieuwd hoe dit afloopt, hopelijk op een manier dat je alsnog blij kan zijn.

11 likes

Kunt u alstublieft meer foto’s plaatsen van het horloge, ik neem aan dat u niet een enkele foto heeft van de schade. Ook van belang in een verder juridische procedure als dit niet adequaat wordt afgehandeld.

Even weg geweest van HF, maar goed te zien dat er niets is veranderd. Topic van iemand met een flink probleem en de aannames, speculaties van ‘kenners’ obv een enkele foto en zelfs een complottheorie vliegen weer in het rond. En dat op maandagochtend. Alleen komt één van de weinige normale reacties komt van @hendrik. Raar, zou daar wat achter zitten :thinking: :crazy_face:

Maar even ontopic dan:
1: ik ben wel benieuwd waar je dit horloge vandaan hebt. Als je geen naam mag/wilt noemen misschien wat info? Een bekende winkel of internetshop voor occasions? Een grijze handelaar? Iemand op het HF? Uit de kofferbak op een parkeerplaats langs de A2? Geeft wat extra perspectief op wat je vervolgacties zouden kunnen zijn, en wat je van je koop mag verwachten namelijk.
2: dat je bij een vintage horloge geen garantie op waterschade krijgt kan ik inkomen (moet wel in de voorwaarden staan dan hé, maar dat terzijde), maar op een recente service krijg je ook gewoon garantie. Zeker als deze bij PP is uitgevoerd, maar ook bij een professionele horlogemaker. Zo heb ik net een horloge terug waar 2 jaar garantie op de service zit. En de oorzaak is nog niet vastgesteld trouwens (pakking? kroon? incorrect geplaatst glas?). Iedereen kan een fout maken :man_shrugging:t2:
3: met een Patek ga je naar Patek. Of minimaal naar een AD of PP gecertificeerd service center. Niet naar een lokale horlogemaker. In dit geval zou ik naar Martens in Maastricht gaan. Die heeft volgens mij een eigen atelier waar in overleg het horloge open gemaakt zou kunnen worden om de schade te beperken. Daarnaast kan men je daar de beste info en het beste advies geven. Steltman in Den Haag kan dit ook en er zit een service centrum in Apeldoorn.
4: als het verhaal van de recente service niet lijkt te kloppen, dan zou ik sowieso even een pro naar het horloge willen laten kijken om te zien wat je hebt, voor een horloge in deze prijscategorie. Dus ik zou hoe dan ook het bovenstaande even doen. Je kunt vragen bevindingen even op papier te laten stellen zodat je concrete informatie uit de beste bron hebt als je terug moet naar de verkoper voor ontbinding of schadevergoeding.
5: volgende keer geen horloge van tienduizenden euro’s meer kopen die er niet uitzien als horloge van tienduizenden euro’s. Iedere juwelier of handelaar die z’n werk ook maar een beetje serieus neemt zorgt dat z’n handelswaar er optimaal uit ziet. Zelf nog moeten poetsen… :woozy_face: Hij komt niet van de rikketik toch? :thinking:

In any case, veel succes met het vervolg gewenst @GDH! Hoop dat het allemaal mee zal vallen!

21 likes

@GDH
Online aankopen die ondeugdelijk of kapot zijn mag je binnen 2 weken retourneren

https://www.consumentenbond.nl/online-kopen/retourneren#:~:text=Ook%20als%20je%20online%20iets,reparatie%20of%20een%20nieuw%20product.

Ook een vintage horloge wat lek is.

:point_right:t2:

Niet te snel oordelen over je HF genoten hé :joy:

??

Volgens mij moet hij gewoon op de post naar Zwitserland wil je een extract hebben, maar misschien weet jij meer? :man_shrugging:t2:

1 like

Ik snap niet dat zoveel mensen maar aannemen dat een vintage horloge waterdicht is als hij geserviced is. Een horloge ouder dan 1-2 jaar moet je behandelen als niet waterdicht tenzij voorzien van een recente uitdraai van een test van waterdichtheid :thinking:

2 likes

Mijn horloge is van 2024, de onderhoudsinterval is 10 jaar.

Ik ga er dus van uit dat mijn horloge 10 jaar lang waterdicht is.

4 likes

Altijd de Nautilus 3800 etc. door Patek Philippe in Switzerland laten servicen!
Daar hebben ze kant en klare service packs op voorraad voor ieder model :smile:

1 like

Lees de handleiding dan nog maar eens door. Geen enkel horloge is 10 jaar lang gegarandeerd waterdicht.

3 likes

Een duiker toch wel hoop ik…

Nee.

3 likes

Nee. Als je ermee duiken wilt moet je elke 1-2 jaar het horloge laten testen.

3 likes