Patek Philippe doet het weer eens .....

Gaaf hoor! Was in 2007 bij PP, ze hadden net een Sky-Moon Tourbillon af en die mochten we allemaal even vasthouden met onze witte handschoentjes aan. De klank van de Sonnerie was net goedgekeurd door Thierry Stern, dus hij mocht in de verkoop. Daarbij is dit een mid-range, die S-M was toen al 8 ton euro. :sweat_smile:

De tandjes van elk PP rad worden, naar men zegt, met de hand gepolijst. Ik heb gezien hoe dit werkt - met een set roterende, geprepareerde papieren schijfjes. Elk rad kost slechts enkele seconden werk. :partying_face:

Mocht er geen foto’s nemen; bij AP wel, maar dat wordt topic-vervuiling. :innocent:

Prachtig filmpje! Dit zal voor de meesten van ons onbereikbaar blijven, maar het is gewoon goed dat het bestaat. Just my personal meaningless opinion. :sunglasses:

3 likes

en zo is het , L` Art pour L art .

2 likes

Er staan nog even twee of drie andere merken op m’n geld te wachten als we het over kunst gaan hebben, maar ik begrijp het argument.

10 likes

Twee woorden: Philippe Dufour.

:pray: :innocent: :money_with_wings: :moneybag: :money_with_wings: :moneybag:

:crazy_face: Ik sta ook in die wachtrij… gelukkig hebben we de plaatjes ! De Grand Seiko is echt mooi gedaan, het lijkt ook een nieuwe design richting van GS . En Parmigiani is een grootmeester !

1 like

:rofl:

1 like

Tja. Daar wil ik ook wel een simpel driehandertje van. :slight_smile:

Kopje koffie bij? Want het kon wel eens een tijdje duren. :slight_smile: :slight_smile: :+1:

1 like

Goed punt!

Maar als je nou die van 380k zou kunnen kopen zonder te knipperen met je ogen zou je die over 30 kunnen verkopen. Service is dan ruim terugbetaald en je hebt een leuker horloge dan een respectvolle hanhart of Breitling.

Wat een verweer weer.

Dus de uitvinder van een product heeft het eeuwige recht op zijn uitvinding waarbij andere producenten het niet mogen gebruiken.
Nu klink je als ralphie. Elitair en dom :stuck_out_tongue_winking_eye: Andere merken uitsluiten is natuurlijk kul.

De duiker was door omega uitgevonden. Nou nou kijk eens wat ze er van gemaakt hebben… de Blancpain ff is in elk geval mooier dan een seamaster… gelukkig maar.

Leve de vooruitgang en open source. :sunglasses:

Is dit een tourbillon?

1 like

Ik zeg niet dat Patek geen chronograaf mag maken. Mij werd gevraagd of ik Hanhart uit wilde lachen op basis van dat filmpje. En dat wilde ik niet.

Patek mag maken wat ze willen, ik zie ze niet als “grote”, ik heb nog nooit een Patek gezien waarvan één of ander ontwerp-detail me niet stoorde. In dit geval laaghangende subdials.

Constant force, zelfs. :slight_smile: Ik zou 'm nooit kopen, want eerlijk gezegd houd ik alleen maar van driehandertjes. Maar de beveltjes zijn keurig afgewerkt. Dat wel.

2 likes

Treurig inderdaad.

Over de 1/10 sec chrono: die heb ik op m’n Zenith Chronomaster sport ook maar had liever een normale chrono. Als ie loopt krijg je er de zehehehehenuwen van. Dan liever een “normale” die als secondenwijzer dienst kan doen.

2 likes

Die zijn ook gewoon te koop hoor!

3 likes

Tja, kwestie van smaak. Ik vind een Omega Planet ocean een van de mooiste duikers, mooier dan een ff :sunglasses:

1 like

Magisch mooie Patek🤩

1 like

Dat kan. Nu is smaak subjectief.
Daar gaat dit topic ook een beetje over.

2 likes

Haha beetje?

1 like

Her en der… toevallig vandaag nog zitten bekijken, hij ligt ook in Doetinchem. Een van de weinige Breitlings die ik mooi vind. Maar wel heel erg mooi. Vorm natuurlijk, idd perfect zo die subdials, maar mijn hemel wat een heerlijke kleur ook. Had jij deze vaker gedeeld? Want ik heb hem al eens eerder gezien op het forum, zodoende dat ik ernaar op zoek was.

On topic: prachtige Patek, maar dergelijke prijzen zijn in mijn beleving waanzin. Daar koop je zomaar twee of drie leuke auto’s voor.

4 likes

Neuhhh, daar krijg ik geen "natte broek"van. :thinking: :neutral_face:

1,2,3,4,5, leuke auto’s voor.

Of 1 Patek. Of 80 breitlings….

Zo kunnen we nog wel even doorgaan. De prijs is irrelevant. Het is Patek. Vinden we het mooi of gewoon niet.

Als een McLaren duur is, zeggen we toch ook niet, oh leuk daar kan ik 800 seikos voor kopen?

4 likes

Inderdaad :grin:

1 like