Patek Philippe doet het weer eens .....

Een McLaren is leuk. 800 Seiko’s daarentegen vind ik weinig begeerlijk.

Maar goed, het gaat nergens over. Ze maken er een handvol, dan blijven ze exclusief en waardevast. Dus een prima investering. Ik vermoed ook dat de kopers dit zo zullen zien. Belegging, status, in de kluis ermee. Maar hij is mooi hoor.

Kijk! Zo leer je nog eens iets.

1 like

Prachtig horloge. Maar ik denk dat de meeste het hier wel over eens zijn dat je voor 340K iets veel en veel mooiers van PP kan kopen… Toch?

1 like

Je zit al bijna op eem 5970P als ik me niet vergis

Niet vanuit esthetisch oogpunt vind ik, deze is bijna sereen ondanks de complicatie die hij biedt waar de 5970 zeg maar een heel druk feestje is.

Die heeft in elk geval niet die afgezakte subdials, dat is al een groot pluspunt :wink:

Deze Patek oogt iets te sportief voor mij. Komt vooral door de rode accenten, die vind ik niet mooi. En dan die band… De numerals zijn wel prachtig.

2 likes

LOL, al dat commentaar op een horloge van 380k door mensen die in nog geen 380 jaar het horloge bij elkaar kunnen sparen. Dan snap je het niet helemaal imho.

Mooi ding trouwens👍

2 likes

Wat mij betreft zijn die lagere subdials prima. Volledige, niet afgekapte uren absoluut een vereiste.

Wat mij gelijk opvalt en stoort, is de verspringende 1/10 seconde track. Waarom toch? Ze hadden er beter een enkele ‘railway’ track van kunnen maken.
afbeelding

4 likes

En daar ging het nu juist om !

1 like

omg wat een prachtige klok ,die afwerking die kleur ,design supervet sta te kwijlen het kwijl raakt al mijn schoen aan en ik bibber eind weg pffffff .ben al begonnen met sparen hoop dat het lukt voor ik 100 bent. patek is de no 1 zal nooit van plaats 1 gaan zuivere klokkies en geen bling bling zoals a&p,rolex jacob&co, etc etc
kan uren naar het plaatje kijken dammmm​:heart_eyes::smiling_face_with_three_hearts:

1 like

340 of 380k? Je zal er maar eens mee tegen een deurpost aan lopen…

Hoe kun jij dat nou beoordelen?

4 likes

En waarom zou je geen commentaar mogen leveren op een horloge dat je niet betalen kunt? Als iets een buitensporig prijskaartje heeft is het boven kritiek verheven ofzo?

6 likes

Waarom worden dit soort schitterende auto’s eigenlijk niet meer gemaakt ? Ik zie weinig moderne auto’s die zo mooi zijn als klassiekers.

1 like

Maar waardoor je wel 1/3 van de getallen weg moet laten. Laat dan alle cijfers weg. Slordig :wink:

1 like

Vind het best logisch. Je kan toch wel vergelijken, of kritiek hebben, op een horloge die buiten je bereik ligt? Is dat niet een beetje het hele punt van een forum als deze?
Anders mag het halve forum geen slecht woord meer in de mond nemen over nieuwe Rolex releases.

2 likes

Hé Kees, mooi hè, die Ferrari die hier net voorbij kwam.

Niet van die rare dingen vragen Piet. Ik kan dat ding echt niet betalen, dus weet ik veel of ik dat ding mooi vind.

6 likes

Nee, Breguet nummers zijn te mooi om allemaal weg te laten :star_struck: Maar het is een keuze en er moest iets afvallen blijkbaar, ik kan er wel mee leven.

1 like

Als dunne benen niet je smaak zijn mag je dat ook best zeggen. Vind het een rare gedachtengang dat je iets moet kunnen betalen of bereiken om er een mening over te hebben. Als Patek een lelijk gedrocht op de markt brengt en er maar een hoog genoeg prijskaartje aan hangt moet iedereen dus maar oeh en ah roepen?

Ik snap de achtergrond van je opmerking wel. Als je iets niet bereiken kunt is er soms de neiging om het maar te gaan afkraken. Daar moet je je niet to laten verleiden, maar dure horlogemerken zijn wat mij betreft niet boven kritiek verheven, net zo min als de goedkopere merken.

12 likes