Hypothetisch zal ik ook een horloge op de markt brengen, de RoyalVirginator. Prijskaartje: 1 miljoen eurootjes. Een prachtig horloge met een Seiko NH35A uurwerk. Mooie rubber strap erbij. Gelieve geen kritiek te hebben op het horloge, het is namelijk niet betaalbaar voor jou.
Mooi of niet mooi , en dat heeft niets met die 340K te maken, maar meestal heeft PP het wel bij het juiste eind. Dat het schokkend veel geld is voor iets waar ik prima zonder kan lijkt me duidelijk. Maar het kan, het is er, en wat vind je ervan ?
Daar kan ik weinig tegen inbrengen
Also, also, alsoooooh.
Hahaha, vaak neemt wansmaak toe naarmate men over meer geld beschikt.
Volgens mij kunnen we maar wee beter ontopic gaan. Ik ga nog even sparen voor deze Patek.
Als ik Patek was zou ik inderdaad ook eerder luisteren naar de mensen die mijn spullen kopen dan naar een stel critici op een forum, dat lijkt me duidelijk; wie betaalt bepaalt. Maar aan de andere kant kan het soms ook nuttig zijn om eens naar kritiek te luisteren, misschien hebben ze een punt.
En om de smaak van mensen die Pateks kopen verfijnder te noemen… zoals @TagEd hierboven al laat zien, geld gaat meestal niet gepaard met smaak
zo lelijk is dat ding toch niet?
Lekker. Nog 380 jaar sparen en hij is van mij.
De horlogemakers die dit soort horloges in elkaar zetten hebben waarschijnlijk twintig jaar minder lang te leven door de stress. Eén foutje betekent duizenden zo niet tienduizenden Zwitserse Frank’s schade.
Precies, dat probeer ik mijn vriendin ook altijd duidelijk te maken als ik op de wallen ben geweest
Ik denk dat dat reuze meevalt. Er zal vast wel het nodige sneuvelen of de kwaliteitscontrole niet halen. Zit allemaal ruimschoots ingecalculeerd in marge die er op zo’n ding zit.
Ik denk dat bijvoorbeeld een machinist op een mobiele kraan een veel groter risico op dure schade loopt. (Om maar iets te noemen, er zijn genoeg mensen die met hele dure dingen werken)
Dat is ook weer waar. Misschien kan een horlogemaker op het forum een inkijkje geven?
Ik vind hem persoonlijk niet zo mooi. De kleuren vloeken
Tsja … Ik denk dat ik van Patek eigenlijk de Calatrava -lijn nog het meest kan waarderen … Tuurlijk! Op horologisch gebied natuurlijk prachtig allemaal, maar mocht ik ooit eens dit soort bedragen te besteden hebben dan denk ik toch dat ik eens bij A Lange zou gaan buurten.

Doutzen
Maar wat nu als Doutzen na 200 jaar bestaan plots 45 kilo aan was gekomen en een wrat op haar neus cultiveerde? Want ja, nu doe je net alsof een supermodelletje nooit lelijk uit de hoek zal kunnen komen.
Kijk, als Seiko een paar ontwerpfouten maakt en je zegt dat, dan is er niets aan de hand. Maar wee je gebeente als je de grote drie niet zo hoog hebt zitten, dan moet je wel een stel pauperige wratten in de kist hebben liggen en is het uiteraard allemaal jaloezie… Die aanname is ook niet bijster kies.

Is.Mooi.
Klopt, erg cool spul, en Patek had daar toch echt ook een leidende rol in de ontwikkeling. Soit, het is net niet zo cool als het Monolith echappement van Frederique Constant, maar blijft cool gedaan.
Plaatje voor de sfeer.
Doekoe tegen horloges aan smijten geeft je geen verstand van zaken. Dat is een ordinaire variatie op de drogreden argumentum ab auctoritate.
Als ik een dubbeltje had voor elke gegoede verzamelaar die de geschiedenis geweld aandeed of de techniek niet kende had ik nu een Eichi II.