Patek Philippe Nautilus 5711 discontinued?

Nee, sorry. Omgehad, vastgehad, underwhelmed.

Iets meer zichtbare waardering voor de horlogeguru’s die ketters zoals jij op het rechte pad proberen te houden zou op zijn plaats zijn.

3 likes

Ik zeg nog, sorry. Vader vergeef het hem want hij is een boerenlul, moet je maar denken.

2 likes

:joy: :joy:
Bijna weekend mannen :crazy_face:

4 likes

:joy: Ik ga zo maar eens een whisky inschenken :tumbler_glass:

Begrijp ik, en zo goed begrepen worden door een vreemde geeft vast een heel warm gevoel van binnen :pray:

1 like

De rose gouden is nog leverbaar.

Vervelend, ging me net op de wachtlijst inschrijven. :rofl:

:sweat_smile:

Jij gaat dus in de toekomst voor halve kinderen?

RLC zou hebben gezegd: ‘The fall of the most legendary stainless steel sportwatch’

Maar ergens wel triest. Ik hoop dat Patek Philippe zichzelf niet in de voet schiet. Gezien het het meest populaire model van ze is. En ik hoop op een geĂŒpdate variant van de Nautilus.

1 like

Dat zal denk ik wel meevallen 
 als dit hun cashcow is/was hadden ze hem wel in de collectie gehouden lijkt mij

Natuurlijk niet. Druppel op een gloeiende plaat. We hebben net hier niet over een noodlijdende kickstarter dat bijna al zijn omzet haalt uit een stalen model die zij zelf niet eens zo liefhebben (zie interview van Stern met Wei Koh)

Ergens zit er nog een RLC in je!

1 like

Huh dat was toch de fitbit. Heb ik iets gemist?

De nieuwe 6711 zonder datum??

De blauwe in Titanium en de grijze in Platina?

https://www.rolexforums.com/showthread.php?t=786174

Waarschijnlijk komen ze nu met een model dat 1 mm groter of kleiner is.
Of met frisse kleurtjes. Dat werkt ook voor een ander bedrijf daar in Geneve :wink:

Heerlijk om via de zoekrubriek wat oude topics van 2 jaar geleden betreffende de 5711 van @AmsterdamVintageWatches en @Marc_B1 door te lezen. Aanrader!

Interessant is wat Hodinkee schrijft n.a.v. een gesprek met Stern over de stalen Pateks en de populariteit ervan:

But the signs were there all along. When Joe Thompson had some one-on-one time with Thierry Stern in 2019, Stern gave Joe some insight into his fears that steel might come to define the brand, saying, “I have to be very tough on the quantity [of steel watches]. I don’t want steel taking over the lead in the whole collection.” Patek Philippe is a family-owned high house of horology, and with that position comes the power to make decisions that protect the brand’s long-term growth. Could Stern have upped the production of stainless steel sport watches and cashed in on the trend? Maybe. But that’s not proper stewardship of a 181-year legacy.

Remember, firms like Patek Philippe think in decades, not fiscal years or quarterly performance.

1 like