Patek Philippe Nautilus 5711 discontinued?

Hallo allemaal,

Op het wereldwijde web krijg ik steeds meer geluiden binnen dat de Patek Philippe Nautilus 5711 gediscontinued gaat worden. Zelf zou ik deze actie niet zo goed snappen van Patek Philippe want volgens mij is de Nautilus hun meest gewilde model op dit moment. Weet een van jullie hier meer van?

MvG Ralph

2 likes

Denk dat historie wel duidelijk heeft gemaakt dat exclusieve merken niet zoveel naar hun klanten luisteren en graag hun eigen koers varen. Misschien willen ze zich meer naar de haute horlogerie en goud bewegen… Weg uit de sportmodellen?

Zou echt een domme zet zijn mijns inziens. Nautilus is wellicht het meest begeerlijke horloge ter wereld. Vraag is extreem hoog. Model gaat meer dan 2x listprijs op de grijze markt.

Zeg @RLC… De 5711 wordt wellicht gediscontinueerd.

Niet de Nautilus.

Terug naar je internationale bronnen.

:see_no_evil:

22 likes

Oh dan zal er wel gewoon een update komen.

Heb ik 2 weken geleden ook op de Patek forum gepost. Ik zag een verhaal op Monochrome hierover. Lijkt me een broodje aap verhaal.

Is wel goed voor mijn eigen 5711.

2 likes

Zou mooi zijn een nautilus zonder secondewijzer en een horlogebox van kurk.

4 likes

Thierry Stern vindt het geen Patek waardig horloge.

Heeft hij ook meermaals naar buiten gebracht.

Het flagship model van Patek moet geen simpel stalen sport horloge zijn.

4 likes

Haha. Inderdaad. Terug zoals het bedoeld was. :ok_hand:

Stern. Roept dat omdat de rest ook verkocht moet worden.

1 like

Dingen simpel houden is niet makkelijk.

EnchantingExemplaryHoverfly-max-1mb

Prachtig horloge, maar niet echt waar Patek voor staat mijns inziens…

Dit is hetgeen waar Patek bij mij bekend voor staat, geweldige uurwerkenkunde met moeilijke complicaties… Goed dat kan natuurlijk geen flagship zijn aangezien 0.000001% ze maar kan kopen.

9 likes

Klinkklare onzin.

Patek is zoveel meer dan complicaties en edelmetaal.

Waar staat patek in jouw ogen dan voor? :grin:

Een mooie gouden/platina ‘dresswatch’ met of zonder complicaties. Van Calatrava tot Grand Complication. De Nautilus en Aquanaut vallen daar een beetje buiten. Al zijn het prachtige modellen hoor…

1 like

Dat is wel heel traditioneel.

Doen ze in de jaren 70 eens wat anders en dan vindt hij dat 50 jaar later niet des pateks.

Jij bent toch jonger dan ik? Ouderdom gaat voor de jeugd… :stuck_out_tongue_winking_eye:

3 likes

Ach ik zou nog steeds mijn linker teelbal geven voor een Aquanaut.

Ik heb geen 5711 en kan er nog lang geen betalen dus tja van mij mag hij eruit :upside_down_face:

4 likes

Maar ga het nu toch even zeggen. Vanuit horologisch en historisch oogpunt zou het verdwijnen van de Nautilus erg jammer zijn. Toch een icoon en een stukje geschiedenis.

Daar ziet Patek niks van hè, die mark up.

Ik denk dat de nautilus het meest staat voor patek louter omdat je het het vaakst ziet op de markt in Istanbul.

2 likes

Goed punt. Maar een aquanaut is echt veel minder mooi dan de nautilus. Die dial verschilt enorm.

:sunglasses: