Op het wereldwijde web krijg ik steeds meer geluiden binnen dat de Patek Philippe Nautilus 5711 gediscontinued gaat worden. Zelf zou ik deze actie niet zo goed snappen van Patek Philippe want volgens mij is de Nautilus hun meest gewilde model op dit moment. Weet een van jullie hier meer van?
Denk dat historie wel duidelijk heeft gemaakt dat exclusieve merken niet zoveel naar hun klanten luisteren en graag hun eigen koers varen. Misschien willen ze zich meer naar de haute horlogerie en goud bewegen… Weg uit de sportmodellen?
Zou echt een domme zet zijn mijns inziens. Nautilus is wellicht het meest begeerlijke horloge ter wereld. Vraag is extreem hoog. Model gaat meer dan 2x listprijs op de grijze markt.
Dit is hetgeen waar Patek bij mij bekend voor staat, geweldige uurwerkenkunde met moeilijke complicaties… Goed dat kan natuurlijk geen flagship zijn aangezien 0.000001% ze maar kan kopen.
Een mooie gouden/platina ‘dresswatch’ met of zonder complicaties. Van Calatrava tot Grand Complication. De Nautilus en Aquanaut vallen daar een beetje buiten. Al zijn het prachtige modellen hoor…
Maar ga het nu toch even zeggen. Vanuit horologisch en historisch oogpunt zou het verdwijnen van de Nautilus erg jammer zijn. Toch een icoon en een stukje geschiedenis.