Patek philippe nautilus openen?? UPDATE *GEOPEND*

Ik leg daar nu meteen 8 voor neer. En dan druk ik er een flutel bezel op.

Fluted bezel + bark band + tapestry dial = :drooling_face:

2 likes

Misschien morgen toch maar nog een poging wagen.

Beste @rezzy, dit topic is een van de meest magistrale van de afgelopen jaren. Bedankt daarvoor!

10 likes

:joy: coolste horloge-in-de-auto-foto op het forum.

5 likes

Zou je niet lekker wachten tot je aan een onderhoudsbeurtje toe ben? Dan krijg je er netjes een foto van zonder het risico op een hartaanval.

Hmmm. Wachten tot morgen of +5 jaar… Lastig.
ben een beetje impulsief.

A JE TO!

8 likes

De service van Patek kennende hebben ze er totaal geen probleem mee je uurwerknummer even op te zoeken aan de hand van het serienummer. Zou toch eerst even die route volgen…

Edit: typo.

1 like

Moet je wel eerst je kastnummer hebben. En dan kan je ook gelijk het uurwerknummer zien.
Kast kan niet van achteren open omdat het 1 blok goud is.

De kroon kun je er zo af trekken, heeft een deelbare stift.
Er is een speciaal tooltje voor, maar bij gebrek aan kun je ook gewoon de kroon uittrekken en met een scherpe pincet ertussen wip je hem er zo af, hoef je niet eens heel veel kracht te zetten.
Zou ook kunnen met een presto puller maar met zo’n ding heb je weinig controle over hoeveel kracht je zet.

3 likes

Heb je hem zonder papieren gekocht?

Mooie dit :slight_smile:
Relativeert mijn waterglijbaan verhaal weer :v:

13 likes

Haha held.
Heb ook niks met auto’s. Als-ie maar rijdt.
Zoals menigeen ook over horloges zeggen: als ik maar de tijd af kan lezen.

Ben ik overigens de enige die de Nautilus echt spuuglelijk vind? Met name te zien op de “tankfoto”. Die flap aan de linkerkant…

8 likes

Waarom niet?

Auto’s zijn saai en kosten geld. Anderen vinden horloges saai. Voor ieder wat wils. Al reed de goede man op een monocycle in sokophouders door de stad.

11 likes

Heerlijk, wat een hilarische combi, klasse hoor!

#stijltje?

2 likes

Whahaha, als het horloge maar niet op die planeet is komt het zowiezo goed met het dingetje :joy::joy::joy:

Wat mij verbaast aan een horloge in deze prijscategorie is:

• ‘geneve’ te hoog op die horizontale lamel is geprint?
  • hourmarkers goudrandje van 10 en 12 slordig?
  • minutetrack puntjes vormt geen cirkel, maar dat kan te maken hebben met de bezel.
  • hoe ‘swiss’ half op en half over een lamel geprint is
  • de 4 en 8 uur marker niet onder dezelfde hoek geplaatst zijn, waardoor de bovenkant van de marker niet eindigt op dezelfde lamel?

Dat is toch apart?
Wel vet dat lettertype op de datumschijf en de geintegreerde band. Nautilus blijft een icoon.

1 like

Zo jij hebt lang gekeken naar die foto. Ben je punten net even langs gegaan en het ligt denk ik aan de foto.
De 4 en de 8 niet in dezelfde hoek geplaatst… dit zie ik niet. Swiss half op en half niet, komt door het design van de bezel. Vind het juist wel knap dat het op deze manier is bedrukt.

Zou wel het stofje bij de 4 en naast je datum laten weghalen. Door je horlogemaker hè :joy:

1 like

Positive thinking! :slight_smile: i like it
Soms zit de schoonheid hem ook in de imperfectie door handwerk. Maar zoals je zegt: kan goed door de foto komen natuurlijk.

Blijf een ongelofelijke knaller van een horloge!
Knappe verworvendheid :slight_smile:

1 like