Patek philippe nautilus openen?? UPDATE *GEOPEND*

Zoals sommige weten ben ik in het bezit van een PP nautilus 3800. Nu wil ik een extract uit het PP archief opvragen, maar daarvoor heb ik de nummers van de kast en het uurwerk nodig.

Nu denk je dekseltje openen en voila, maar de heren van PP kwamen op het briljante idee om gebruik te maken van een zogenoemde monobloc, waardoor het horloge 120m onder water kan. Dus moet het horloge vanaf de voorkant worden geopend, waarna het uurwerk eruit moet en dan heb je de kast nummers.

Maar nu het probleem. Hoe krijg je de crown + stem eruit? Ik kan nergens een oplossing vinden. De enigste mogelijkheid is de wijzers eraf halen en op dat puntje drukken. Maar misschien zit ik er wel helemaal naast en kan het op een veel gemakkelijker manier. Kan iemand mij raad geven?

Owja, wijsneuzen die mij doorverwijzen naar de PP Boutique of commentaar geven, heb ik echt helemaal niks aan. Dat is plan B, ik heb vandaag toch een vrij dagje om iets wijzer te kunnen worden. Dus bespaar dat haha :zipper_mouth_face:

16 likes

Klinkt als een goed plan

23 likes

Ehhh…ben jij dit zelf aan het doen?

Enige.

Ik krijg hier kriebels van, kun je niet even langs een horlogemaker svp? :joy:

15 likes

Ik zou zelf niet gaan rommelen aan een horloge van 15k. Maar goed. Ik wens je veel succes. :wink:

12 likes

Hahaha ik ben wel handig hoor. Ik doe het altijd zelf, maar met dit exemplaar zit het iets anders in elkaar. Als er een simpel truuckje voor is, dan is het zo gedaan maar anders wordt het hem niet.

3 likes

Heerlijk dit. Gewoon zelf doen!

3 likes

Nou, gewoon lekker klungelen dan :joy: Succes!

3 likes

Als ik me niet vergis heeft de stem een vorkje die om een bolletje valt, in de juiste stand zou je deze los moeten kunnen klikken waardoor het uurwerk eruit komt, Maar… vraagt wat ervaring en gevoel dus om nou op dit horloge te gaan oefenen… Succes :wink:

2 likes

Enkel de stem eruit en klaar. Niks spannends.

1 like

Denk eerder categorie 20-30K :joy:

2 likes

My point exactly. :joy:

Hij wil gewoon die nieuwe über badge hebben! Go for it!

10 likes

Zet je maar schrap. Jij krijgt van @jur ook een Balls of Steel badge. :sunglasses:

Edit: Vinny zat op dezelfde denklijn.

7 likes

Hahahahah. Mocht het lukken schrijf ik een tutorialtje, mocht er nog meer zoekende zijn🤣

8 likes

Ondertussen breekt mij 't zweet al uit als ik denk dat ik de kroon te ruw heb uitgetrokken bij het verzetten van de tijd.

6 likes

Op de kop houden en schudden? Kroon in ieder geval al losdraaien?

Nice man, dat is cool.

How to render my Patek Phillipe unsellable on the Horlogeforum.

13 likes

Nee. Het is geen geschroefde crown. Normaal druk je iets in of draai je een schroefje uit het uurwerk. Maar dit werkt anders.

Niet schudden man!

Vriendelijk klopje op z’n rug. Valt 't zooitje er zo uit. Anders even tegen de tafelpunt tikken.

17 likes

Hou op :joy:

13 likes