Patek philippe nautilus openen?? UPDATE *GEOPEND*

Die Miyota uurwerken worden steeds beter afgewerkt zeg :smile:

5 likes

Inderdaad :joy:

Moet ik zeggen; bij Longines is het echt TOP geregeld. Één van de weinige die gratis een Extract uitgeeft volgens mij. Heel netjes.

4 likes

Aan de website geven ze de knaken in ieder geval niet uit, kolere wat een engels.

4 likes

Waarom? Het had van veel grotere nonchalance geruigd als hij hem zo op tafel geknikkerd had.

Heh. 130 ball’n veur 'n uuttrekseltje GBA is best duur. Het blijft PP.

2 likes

Hahaha ik las dat het 10 weken duurt.
Dus je vraag ligt 10 weken bij Patek.
Iemand van Patek gaat de aanvraag behandelen, drukt op de printer knop, stopt het in een envelop en likt hem dicht. Voor maar 130 euro! Koopje!

Ik had meer 300 euro verwacht. Volgens mij is dit het goedkoopste wat uit de pp swiss hoofdkantoor rolt.

8 likes

Ik heb me door een juwelier laten vertellen dat een uittreksel aanvragen van echtheid bij Breitling +300 euro kost. Het is dus maar relatief.

2 likes

Wat staat er eigenlijk in dat extract?

2 likes

Geloof er niks van. Lekker zelf doen zonder tussenpersoon. Of horlogemaker :smile:

Ik heb me laten vertellen dat de rubberbanden van de aquanaut ook prima betaalbaar zijn.

2 likes

Ok ik vind het mooi.
Kostelijk geamuseerd om alle reacties hierboven en respect dat je dit durft.

1 like

Prima betaalbaar? 600 euro voor een stukje rubber.
BELACHELIJK!

2 likes

Ik dacht dat ze zo’n 200 euro waren,… De sluiting weer enorm duur natuurlijk.

Tja. 200 voor een silicone band is ook al extreem duur. Daarvan koop je ook een prachtig handgemaakte krokodillen huid band.

1 like

Haha echt? Is dat niet eens natuurrubber? Man man man. :crazy_face:

1 like

Hahaha ja volgens mij wel, maar dan nog. 800 dollar zag ik net staan als consumentenprijs!

Wat ik ook altijd zo apart vind. Je koopt een stalen horloge voor 8k en hetzelfde exemplaar maar dan in het goud voor 40k. Dat is x5! Meestal zit er zo 130 gram goud op een horloge. Dat is 4000 euro aan extra kosten, waar je eigenlijk 32.000 euro voor betaald.

Achja, we doen gewoon iets verkeerd :sweat_smile:

4 likes

Chapeau! De BOS badge moet nu wel incoming zijn!

1 like

mijn opmerking was geen insinuatie en niet op kennis gebaseerd hoor. Ik had werkelijkwaar geen idee hoe een uurwerk in een nautilus eruit zou zien.

Overigens vrij veel afwerking voor een uurwerk wat je niet ziet. Maar gemiste kans met de rotor imho.

1 like

Je had wel gelijk, op sommige uurwerkjes met hetzelfde caliber zit het kruis gegraveerd.
Patek Phillipe heeft altijd een prachtige afwerking op het uurwerk. De foto’s zijn niet high-res, maar elk deeltje is afgewerkt.

Ik had laatst een patek philippe minute repeater zakhorloge en dat uurwerk was ook prachtig! Heb er een tijdje geleden foto’s van verstuurd op het forum.

6242b1292d150d11f6bf568a6ca22c2871a7ce32_1_525x500 (1)

8 likes

Bij zakhorloges vind ik het vaak nog mooier dan bij hedendaagse uurwerken. Kijk even naar de wolfteeth tandjes op het veerton- en kroonrad, die werden per tandje afgewerkt…

2 likes

Ik stem voor

image

4 likes