Patek Philippe only (Deel 1)

Je bent nu onderweg naar de AD mag ik hopen?

1 like

Nope.
Ik heb hem laten liggen.

2 likes

:flushed:

1 like

Ja John…

25,8 toen ik hem bestelde, nu 32,9K.
Ik had hem net afbesteld, met een rede.

2 likes

27,5% prijsstijging :thinking: wanneer had je 'm besteld?

Dat zou voor mij ook rúim voldoende zijn om er een principekwestie van te maken.

Je zou ook zeggen, dat als je hem bestelt voor die prijs, dat ook de prijs is die je uiteindelijk betaalt. Ik bedoel, als hij gewoon in de winkel had gelegen, had je hem gelijk meegenomen toch?

4 likes

Zo werkt dat niet helaas.

2 likes

Dan zijn ze mooi dom bij PP… Ze moeten die horloges zelf houden! :wink:

2 likes

Ja of een museum beginnen en dan verdienen aan de bezoekers. :slightly_smiling_face:

1 like

Huh, volgens mij is het geen 3,5 jaar geleden dat hij het horloge bestelde :thinking:

2 likes

Komende periode kun je niet meetellen, je koopt het horloge nu, dus nu steek je het geld erin.
Maar hij zat geloof ik een kleine twee jaar te wachten dus je zit wel aan een aardig stuk inflatie :thinking:

Net 2 jaar geleden!

2 likes

:point_up:

De kaartjes voor het museum moeten ze ook zelf houden… Die worden steeds duurder met deze inflatie :money_mouth_face:

1 like

Waarom niet?

Die 25,8 klopt niet btw. Was toen een kleine 27.

Omdat je het geld ook kunt beleggen, dan heb je ook rendement om die inflatie (deels) op te heffen.

Echt wel.

1 like

Fabrikanten verrekenen de inflatie niet achteraf hè.

Deels wel denk ik. Niet alle inflatie is te voorzien. Je ziet dat alles nu ineens duurder wordt. Komt dat alleen omdat producenten in de toekomst inflatie verwachten? Ik denk vooral omdat de winstmarge op dit moment gewoon te laag is, en daar moet wat aan gedaan.

Maar we raken wat off topic volgens mij :grimacing:
Plaatje dan maar:

https://www.patek.com/resources/img/launch_2021_6119/Carousel_1/zoom_gallery//6119_GR_001_2_1800.jpg

Toch wel een van de mooiere modellen van Patek wat mij betreft :sunglasses:

3 likes

Ja, het is een stunner.
Voor 25,8K. :rofl:

4 likes