In mijn ogen is dat wel een beetje een 2021 argument Maar de tijd zal het leren. Alleszins een mooi horloge overigens, maar in mijn ogen meer iets in de categorie 25k inderdaad.
27 +8% = 29,1 +8%= 31,5 + 8%= 34K
En dan afbestellen. Tsja.
Dan ren je toch even naar die juwelier? Misschien ligt hij er nog
Ik heb net een Venezianico incoming…
Mij lijkt het niet zo heel gek dat er mensen zijn die 34K een beetje te gek vinden voor een horloge.
Dat mensen het aan een horloge uitgeven is een stuk gekker.
Omdat het reëele inkomen van bijna niemand even hard is gestegen? Het horloge is daarmee minder betaalbaar geworden, en iedereen heeft een grens natuurlijk.
Zo kan je alles goed blijven praten.
In mijn ogen houdt het ergens op. Ik heb genoeg mensen gesproken die hem vlot geleverd kregen… Diverse die hem zomaar direct mee konden nemen. Ik ‘mocht blij zijn dat ik kon bestellen’.
Dat zou best kunnen, maar tja, er zijn grenzen.
Ik heb dus ook netjes afbesteld ivm de prijs, dus… Feitelijk was er geen bestelling meer van mijn kant.
Als ik niet had afbesteld had ik 'm nu netjes op gaan halen.
Daar komt bij dat ik langzaam 'n beetje klaar begin te raken met de hele horloge hobby.
De lol zit 'm voor mij steeds minder in de klappers, steeds meer in de draagbare horloges.
Ik herken dat. De toppers zijn mooi om te zien. Kunst soms. Maar niet begeerlijk om te hebben.
Zeker wel. De Lange bijvoorbeeld, de VC idem.
Maar geen DD’s, gouden Speedy’s & herkenbare dingen meer voor mij.
Hier geniet je tenminste van zonder dat iedereen het van je pols af kijkt.
Is dit omdat je op een punt aanbelandt dat je het horloge simpelweg geen 33k waard vindt of is het meer een principekwestie ?
In het eerste geval dat moet je het horloge idd lekker laten liggen. In het tweede geval, zou ik je besluit nog eens overdenken.
Uiteraard, alles is relatief, en 33k voor een horloge…
Een ervaring die ik met je wil delen. In 2020 stond ik op de wachtlijst voor een AP Royal Oak 15450. Een absoluut droomhorloge voor mij. Na een maand of drie wachten kreeg ik het beruchte belletje. Alleen was het horloge ineens gestegen van 18k naar 21k. Dat voelde voor mij niet goed en ik heb het niet gedaan.
Spijt vind ik een groot woord (want again, waar hebben we het over), maar ik heb dat horloge toen om de verkeerde reden laten liggen. Dat het horloge een 1.5 later 35 - 40k waard was, vond ik niet relevant. De 15450 was en blijft een schitterend horloge voor mij. Ik had de kans en die zal ik nooit meer krijgen.
Ik heb 'n Lange, een VC…
Ik zou héél graag de PP toevoegen aan mijn collectie, maar niet meer voor dit geld.
Principe kwestie? Mwah, alles is duurder geworden.
Ik vind het horloge tov de Lange & VC gewoon de 33K niet waard. De VC krijg ik misschien met moeite 16K voor? De Lange?
In het vergelijk delft de PP dan tov de Lange het onderspit helaas. En voor de 25,8K had ik er toch anders over gedacht.
Je eerste PP mogen kopen met de pas op je eigen naam, hoe vaak gaat dat gebeuren?
Ik denk maar een keer.
Ik wist dat 'ie kwam.
Ik ben het met je eens. Ik heb dit horloge de afgelopen tijd zelfs twee keer aangeboden gekregen (witgoud). Ik vind het veel geld voor een handwinder zonder overige complicaties. Die 26k is ook een hoop geld, maar voelt toch anders.
Kijk, en dat moet bij mij 2 jaar duren.
Dat steekt ook 'n beetje, wetende dat ik 'm misschien makkelijk eerder had kunnen hebben.
Ik had 'm vorig jaar al 3 keer grijs kunnen kopen voor dat geld (<30K), maar het ging mij ook om een stukje beleving…
De beleving is weg nu.
Groot gelijk. 33.000 piek voor dit horloge is veel en veel te veel. Voor dat geld koop je ook een Laurent Ferrier Square, Lange 1, iets van Moser. Nee, geen Patek, maar minder massa product en tenminste dezelfde kwaliteit.
Hier ben ik het vurig mee eens. Als ik zou moeten kiezen tussen mijn Lange 1 en de Patek, dan was het de Lange six days per week and twice on Sundays!
Een PP kopen met je naam op het certificaat… sorry hoor, maar dit is echt een zwaar overtrokken argument.
Kan ik mij goed voorstellen

Alleen was het horloge ineens gestegen van 18k naar 21k
En gisteren naar €26400,-