Voor een Patek met dit uurwerk, historisch relevante kast en lugs alleszins redelijk geprijsd. Maar geen allemansvriend.
Ik vind die knoppen in de case band eerlijk gezegd geen porem.
Doe dat mechaniek in de kroon…
Ik denk aan het filiaal van de glijer😁
Je weet wel wie ik bedoel. Waar ze je sieraden aanbieden als je een horloge wil kopen. In de buurt van het Vondelpark.
Annual calendar, dat wordt lastig.
Aiiii, het hakt er wel in hoor die economische crisis
Ik heb ze allebei gepast. De 5905 was too much for me. Behoorlijk dikke kast, maar mijn polsen zijn vrij smal.
Je zou deze maar in de collectie hebben zitten…
Echt een gaaf stuk!
Een beetje lastiger zouden ze het zichzelf bij Patek Philippe ook wel mogen maken vind ik.
Zo heeft FP Journe bijvoorbeeld een perpetual calendar zonder pushers in de case band, en alleen één hendeltje geïntegreerd in de onderkant van de lug voor de maandaanduiding. De rest kan via de kroon versteld worden.
Als ik m lopend op zou moeten halen in Caïro was ik inmiddels al voorbij Brussel.
Wàt een gaaf ding. Krijg er gewoon verhoogde hartslag van!
De A.L&S Datograph Perpetual heeft ook een mooi systeem. Die kan je (naast de gebruikelijke pin pushers) “doorklikken” met de knop linksboven (Die waar je normaal de datum mee verzet). Op die manier klik je de dagen, datum, maand, maand etc. door. Echt gaaf gedaan!
Maar ach,
Laats las ik ergens dat iemand die knop dan weer niet symmetrisch vond, zo kan je het als merk nooit goed doen voor de kritische HF-massa.
Die gaan een LS evengoed niet snappen, gok ik zo.
Toen iemand laatst schreef over de symmetrie van de ALS moonphase vroeg ik wat hij van die quickset vond (omdat die de symmetrie doorbreekt). Vind dat verder een prachtig horloge hoor.
Symmetrie is voor mij ook zeker geen noodzaak om een horloge te waarderen. Ik verwijs bijvoorbeeld weer naar FP Journe.
Mooi hoor makkelijk kunnen kopen?
En de achterkant??
Wat een mooie en interessante wijzerplaat! Nog nooit zoiets gezien!
Die weeknummers zijn echt een goed idee, in mijn digitale agenda moet ik soms echt even zoeken als ik een afspraak wil maken in week 16 ofzo…
Zijn er ook andere merken die dergelijke wijzerplaten in maakten/maken?
Zakenhorloge niet dat ik weet
Ik dacht Glashütte Original en Lange & Söhne.
In elk geval in het recente verleden.