Overigens zie ik dat mijn 7234R uit productie is genomen. Ook de G daarvan staat niet meer op de site.
En nu wordt duidelijk waarom…
Qua design zijn al deze nieuwe releases ronduit verschrikkelijk. Als er geen Patek op stond, zou geen hond er naar kijken. Op de 5968R na dan.
Die ‘calatrava’s’ ook Zonder logo zou ik denken dat het een Chopard mille Miglia is. Dat mag nooit de bedoeling zijn
Tot je de achterkant ziet natuurlijk. Dat is bij een standaard Chopard om te huilen. Alleen de LUC modellen worden mooi afgewerkt.
klopt, maar daar betaal je dan ook 35K extra voor (los van het witgoud) bij Patek tov Chopard. En dit is de basis-automaat van Patek, zeker niet slecht natuurlijk, maar ook geen super handwerk afwerking. wat nog meer niet super is, is de 30m waterdichtheid voor zo’n sportief horloge. Misschien dat ze ermee wegkomen door het calatrava’s te noemen…
30m is inderdaad karig, maar Chopard kan qua afwerking niet meekomen met Patek, ook niet in de instapklasse.
Maar deze had gewoon minimaal 60m waterdicht moeten zijn, zoals de calatrava pilots. Die zijn gewoon goed warerdicht.
Ik vind dat motiefje op de wijzerplaat meer iets Louis Vuittonnerigs hebben. Los daarvan is het natuurlijk gewoon de Calatrava Ref. 6007A-001 uit 2020, maar dan in goud en wat nieuwe kleurtjes. Kijk maar:
Hadden ze maar naar @Bwatched geluisterd en een nieuwe ref. 96 gepresenteerd.
Het hedendaagse Patek Philippe weet me niet te boeien. Ze leunen heel erg op hun roemruchte historie en merknaam, maar als je daar even doorheen kijkt, blijft er maar weinig over. Vind ik.
Het enige wat je patek kan nageven is wat hierboven al benoemd werd door @diverman. Ze maken veel relatief unieke combinaties van complicaties. Met name travel timers en annual calendars mixen ze vaak met andere functies wat wel voor unieke horloges zorgt. Helaas vind ik het design daarbij zelden geslaagd.
Ook vind ik al die sportieve horloges (los van aquanaut en nautilus) van Patek echt geen porem. De 5905 vind ik een perfecte combi van sportief en dressy, maar zo’n 6007 of horloge uit de pilot-lijn past mijns inziens niet bij Patek. Vorig jaar ook die horloges met die soort asfalt-wijzerplaten, bah.
Waar blijven horloges zoals de 5396
dit is juist voor mij het bewijs dat Patek een ontzettend lui merk is. Op deze manier gaan ze de leading position echt kwijt raken (al heb ik geen idee aan wie).
Het zijn allemaal bestaande horlogekasten mix& match met bestaande complicatie modules. Kijk bv. naar de Anual Calendar Aquanaut. Dat is basically ref. 4947 in een Aquanaut kast.
Het resultaat is zeer slecht uitgebalanceerde ontwerpen, uiteindelijk geen enkele innovatie en een waardeloos eindresultaat. Zeer zeer teleurstellend.
Je bedoelt vast de 5226G:
Afgezien van die asfaltdial zitten de lugs niet gewoon aan de kast gemonteerd, maar aan de achterkant. Vanwege die ‘clous de Paris’ rondom. Creatief bedacht maar ziet er niet uit toch?
Je zou inderdaad zeggen ‘schoenmaker blijf bij je leest’. In het geval van Patek Philippe zijn dat (voor mij) de wat klassiekere dress horloges.
Er is geen objectieve maatstaf can ‘leading position’, en dat is maar goed ook voor Patek Philippe. Want die zijn ze toch allang kwijt?
Amen
De nieuwe L.U.C. 1860 is een beetje ondergesneeuwd in alle berichtgeving vandaag, maar kijk nou zelf. 36.5mm in staal, 65 uur power reserve, massief gouden guilloche wijzerplaat, voor $23.200,-
Jep, en de travel time versie hiervan. Een soort rich man’s hamilton Khaki field
Én Geneva-seal ipv Patek Philippe seal wij van WC-eend… hoe bedenken ze het om dat op de website te vermelden en te doen alsof het ook maar iets betekent.
Ik mag verdomme hopen dat een patek van 40 ruggen voldoet aan de patek ‘seal’ standaard. Je hebt het zelf geproduceerd!!
Ik heb het gevoel alsof iwc en patek elkaar op ideeen hebben gebracht met dit motief
Ik neem aan dat je weer waarom Patek van het geneva seal afgestapt is?
Overigens heeft Chopard ook een eigen zegel opgericht, die van fleurier.
Qualite fleurier logo op de plaat zelfs
Juist niet. Die combinaties van complicaties zijn juist helemaal nieuw. Alleen de aquanaut heeft inderdaad een bestaand uurwerk wat al bestong gekregen.
Dikke tegenvaller dit jaar. Rare kleuren, afgekapte cijfers, mish-mash van allerlei kasten en complicaties. Nee, dit is gewoon graaien uit een grabbelton.
Het zijn allemaal bestaande modules, die op de basis calibers worden gebouwd. Nul vernieuwing.
Daar heb je het juist mis, het zijn nieuwe modules op een bestaand uurwerk.
Welles, nietes, welles, nietes…… we agree to disagree