Er zal heel wat uit moeten voor een world timer maar de Patek chrono blijft hoe dan ook.
Deze is inderdaad erg mooi. Ben blij dat ze na de 5130 de maat weer iets hebben terug gebracht. 38.5 mm… briljant… van wie zouden ze dat hebben afgekeken
De platina is erg mooi, ben er nog niet helemaal uit of ik het contrast op de wijzerplaat van de R en G nou ook wel zo mooi vind.
Persoonlijk vind ik de guilloche patroon op de 5110 iets verfijnder. En die vloeiende kast waarbij de ‘crown guards’ overgaan in de lugs, vind ik nu al vrij iconisch. Op mijn smalle polsen staat het echt heel elegant.
Je zegt dat deze kast is geïnspireerd op een vintage model. Is dat een specifieke referentie?
P.s. wat mij erg intrigeert, is dat de uitvinding van de worldtimer uit de jaren ‘30 stamt. Wie zou toen de targeted audience zijn geweest? De worldtimer is één van de meest iconische Patek complicaties.
Welke modellen vind je flimsy aanvoelen?
Dit is dus exact waarom ik Patek hoger aansla dan menig ander merk in dezelfde categorie. Deze kast is gewoon kunst.
hmm… waar zal ik eens beginnen?
Wel eens de sluiting van een 5711 gevoeld? De wijze waarop een datum verspringt op een Annual Calendar? Eigenlijk iedere datum change op een Patek?
deze zijn zeker niet lelijk
De datum van mijn 7234R gaat met een knopje. Dat voelt gewoon degelijk aan. Met een kroonverstelling heb ik geen ervaring.
De oudere band van de nautilus is zoals veel oudere banden van veel merken inderdaad een beetje flimsy. Nieuwere banden zijn echt wel beter. Hebben ook geen simpele pennen meer in de band.
De G staat voor ‘gris’ oftewel witgoud
De A staat voor ‘acier’, staal
Ik weet.
De verkoper kennelijk niet danwel een verkeerde vermelding…
Best slordig bij een 90K item
Staal, witgoud, platina… één pot nat
Ben benieuwd hoe deze draagt. Op het oog zijn de kast poten iets korter dan bij mijn
5205 (en die zit aan de grens van wat ik aan kan).
Op de pols draagt de 5170 een stukje kleiner dan de 5205. Visueel lijkt de 5170g ietsjes groter. Dat komt door de kleinere bezel, daarnaast is de 5170 een stuk platter.
De 5205 loopt een beetje “taps toe” naar boven toe, daardoor lijkt hij iets kleiner.
Maar sowieso, als je een 5205 kan dragen, dan draagt een 5170 prima.
Zijn de klassieke Patek chrono’s de mooiste horloges ooit gemaakt?
wat mij betreft wel!!
Ik ben super blij met mijn moderne interpretatie van de klassieke Patek Chrono.
Die bovenste is ongekend mooi!
(De rest mag er ook wezen)
Nee.
Maar euh, uit dit rijtje graag die van jouw.
Of die zalm dial.
Mooier dan de oude zelfs