Patek Philippe only (Deel 1)

Ik vind de nieuwe veel mooier dan de oude. Sterker nog, wellicht is qua vintage een Longines 13ZN nog wel mooier dan zo’n vintage Patek.

1 like

Deze was van Duke Ellington

5 likes

ik moet denken aan die ‘untouched’ double signed 1463 van Jason Singer (Hodinkee - Talking Watches), die was wel heel fraai.

Interessante stelling. Het komt in ieder geval aardig in de buurt!! Movado heeft in de jaren '50 ook prachtige chronografen gemaakt.

1 like

Nee, de klassieke Audemars QP’s zijn mooier.

12 likes

Waarom maakt AP dit toch niet meer? Dit is geweldig mooi maar kennelijk niet voor de AP fanaat.

1 like

Ze maken nog steeds hele gave QP’s. Natuurlijk moet je wel met je tijd meegaan.

8 likes

Ik vind die 2 oudere modellen het mooist. Ze hadden ze best in de collectie kunnen houden. De Jeager-leCoultre Reverso is ook een ouder ontwerp maar nog steeds springlevend en iconisch. Het een hoeft het ander niet uit te sluiten.

Tenminste óók heel mooi. Ook veel zeldzamer dan de Patek Philippe modellen. In 2020 hebben ze nog een (te grote) herinterpretatie uitgebracht van een model uit de jaren ‘40.

4 likes

The original is always better.

3 likes

Heel fraai

doe mij die maar allebei, :heart_eyes: :smiling_face_with_three_hearts:

1 like

Goeiemorgen!

34 likes

Als ik deze op de rommelmarkt tegen kwam liet ik m liggen.

3 likes

Prachtig!

Persoonlijk ben ik meer fan van de uitvoering van Patek.
Iets rustiger qua layout, en de leave hands vind ik persoonlijk mooier dan de wijzers van de AP.

Maar beide zijn geweldig natuurlijk!

11 likes

De g of de r?

5296R! Slechte foto inderdaad, het is moeilijk te zien :sweat_smile:

Patek Philippe ter ere van Philippe Stern. Minute repeater met alarm. Prachtig uurwerk, maar Philippe op de voorkant in de stijl The Godfather… vind ik persoonlijk erg kitsch :grimacing:

10 likes

Ongepaste eigenpijperij dit. En dat voor slechts 1 meloen.

4 likes

Je bent ook wel een speciaal mens als je dit als eigenpijperij ziet hoor :rofl: :rofl:

We zijn niet in het Omega topic hier, Patek heeft al een tijdje niets te bewijzen aan de rest van de wereld en doet lekker waar ze zin in hebben.
Heel iets anders dan al die merken die een complex hebben en constant Rolex of Patek aan het kopiëren zijn, dit is gedaan omdat het kon, meer niet… Of je het mooi vindt sjah dat is een mening, maar laten we eerlijk zijn, zelfs als je het geld had en het mooi vond kon je er toch niet aan komen :rofl:

1 like