Patek Philippe only (Deel 1)

Zelfde als bij mijn 7234R dus, ook 18x14. Kan je gewoon op maat laten maken. Ik gebruik de originele buckle op mijn banden.

1 like

2 likes

Very very nice. Prachtige kleur ook.

Klopt. Maar heb nu 3 mooie banden.

Bruin (soort Hermes achtige) 18x14
Gelakt zwart croco 18x14 heel sjiek. Gaat goed bij mijn lakschoenen :penguin:
En een mattere croco 18x16

Overigens zijn er veel mooie banden maar zwart en geelgoud vind ik altijd heel mooi.

.

(Niet mijn horloge. Puur voorbeeld)

21 likes

Zwart en bruin staat altijd goed bij geelgoud. Mooie bandjes heb je erbij :+1:.

1 like

Prachtig! 5327 Toch?

Inderdaad altijd de originele gebruiken om slijtage te voorkomen.

Ik knip altijd met en speciale tang die ik bij ali expres gekocht heb zo’n inkeping erin, zodat je de originele kan gebruiken.

6 likes

Waar heb je deze banden vandaan als ik vragen mag? Ik vind deze banden namelijk niet echt Patek waardig als ik eerlijk ben… Het leer lijkt vrij dik en grof van structuur en de afwerking lijkt niet in de buurt te komen van bijvoorbeeld de nog best budget vriendelijke Molequin of The Strap Tailor.

Maar goed, misschien vertekenen deze drie fotos gewoon een beetje, en sowieso heb jij een prachtige Patek in de collectie waar ik alleen maar jaloers op kan zijn :wink:

2 likes

Zijn dat van die quick release springbars die er standaard bij zitten?

Die 3940 heeft gewoon normale standaard gouden springbars, dus geen quick release. dus die tang mag in china blijven :slight_smile:

Edit antwoord al gevonden:

7 likes

Ik heb 3 originele Patek banden erbij en die voelen veel minder luxe aan dan deze. Die zijn ook een stuk stugger. Deze banden vind ik echt heel goed afgewerkt en ogen grover/dikker op de foto dan dat ze daadwerkelijk zijn.
Ik zal als ik thuis ben even een foto maken samen met de originele banden.
Deze banden komen trouwens van Vgreenco.com

Zoals je kan zien zijn de banden ongeveer even dik als de originele. De originele is de onderste bruine band. De andere originele band is eenzelfde band, maar in een andere lengte. Die staat niet op de foto.
De originele banden zijn echt heel stug, die andere zijn heel soepel.
De bovenste 2 zijn bij de sluiting wel een heel klein beetje dikker, maar dat zal met de ledersoort te maken hebben. Die middelste bruine is zelfs dunner dan die van Patek en was direct heel veel soepeler.

Kortom, niets mis mee om wat te experimenteren met banden. Er zijn genoeg goede fabrikanten van horlogebanden die een waardig alternatief bieden voor het origineel. Zeker als je wat exotische ledersoorten of kleurstellingen zoekt, kom je vaak toch terecht bij aftermarket.

4 likes

Leuk de pics en zeker niks mis met een beetje experimenteren!

Dikte is inderdaad gelijkwaardig (mijn VC bandje is bijvoorbeeld relatief heel dun). Ik vind wel de keepers erg grof van je nieuwe banden terwijl die bij PP mooi verfijnd zijn.

1 like

Die een na onderste bruine band zit er een beetje tussenin (de bovenste 3 zijn afkomstig van dezelfde webshop). Die zijn eigenlijk perfect. Die van Patek zelf vind ik aan de dunne kant eigenlijk.
Overigens maken de meeste merken de banden ook niet zelf. Je kunt ook banden natuurlijk bij de fabrikanten bestellen waar zij ze ook laten maken.

Mee eens, OEM is te behoudend:

4 likes

Die blauwe is van hetzelfde leder als mijn groene. Mooie bandjes hoor :+1:.

1 like

Tnx , de bruine rechtsonder is ook struisvogel maar net op een andere wijze gesneden.

1 like

Verdorrie, heb ik 50 Pateks en kan ik ze niet meer vinden :wink:.
Blijkt toch waar, dromen zijn bedrog. Maar wat zijn die PP’s toch mooi, alles zo mooi in balans en afwerking perfect, zal het maar niet over het uurwerk hebben (kwijl,kwijl). Wellicht dat ik er ooit 1 om de pols mag hebben :+1:

2 likes

Vandaag weer om de pols geslingerd:
De quirky 5065

49 likes

Hij is er weer :+1:t2:

4 likes

Was gezellig, toch?
@Brick @BLROTBR

30 likes