Patek Philippe only (Deel 1)

Zeker. Advanced research. Heel bijzonder maar heel eerlijk ben ik geen fan van de dial lay out. Maar dat is voor iedereen persoonlijk.

Omdat het de eerste annual calendar was, of heeft deze nog iets bijzonders over de ‘normale’.
Ben het met je eens wat betreft dial lay-out. Geen porem.

Deze was overigens niet de eerste uitvoering.

Maar er was iets meer dan de normale.

Overigens is de achterdeksel uitgevoerd met een loep.

6 likes

Die serienummer gravering vind ik niet echt scherp. Ligt dat aan de foto?

2 likes

Zou goed kunnen dat het aan de foto ligt. Ik heb deze snel genomen met een iPhone.

Van de andere kant het blijft een Patek :sweat_smile:

1 like

Hoe belangrijk is dat bij horloges? Is het bv makkelijk eruit te polijsten en een nieuw nr te graveren?

5 likes

Nee, de gravure is best diep.
Je zou moeten door de decorage en de plating schuren en significant de dikte van de brug wijzigen.
Ik denk dat je makkelijker een nieuw stuk van scratch maakt.

6 likes

Aah duidelijk thx! Hoe zit dit bij wat mindere merken zoals Rolex? Ik bedoel waar geld in om gaat wordt er gesjoemeld.

Die gangwerken op zich zijn veel makkelijker na te maken. De afwerking van een rolex gangwerk is eerder ‘industrieel kwalitatief’ dan ‘hoogwaardig’.
Ze zijn ook volledig machinaal gemaakt, dus met de juiste machines maak je ze eenvoudig na.
Vele fakes hebben dan ook een integraal nagemaakt gangwerk, of makkelijker nog, gezien rolex vaak gesloten kastdeksels heeft, gewoon een random gangwerk. Aan de buitenzijde zie je’t niet.
Met de nummers op de stalen kasten wordt wel gesjoemeld, dat is ook niet zo moeilijk gezien het materiaal veel dikker is en de effectieve dikte minder significant, plus het staal van de kast is vol materiaal.
De bruggen van het gangwerk zijn veelal messing met een rodium coating.
Wat ook gebeurt, is dat met (deels) originele onderdelen van verschillende horloges, meer zeldzame, gewilde, duurdere versies worden geassembleerd, de zogenaamde frankenwatches.
Al deze praktijken zijn mooi en uitvoerig omschreven op het wereldwijdeweb, ik ga het patek topic niet vervuilen met hele reeksen plaatjes.

4 likes

Eentje dan, on topic:

Heel interessant is de perezcope website.
Ondanks de frauduleuze onderwerpen een plezier om lezen.

5 likes

19 likes

De imi’s liggen tegenwoordig akelig dicht bij het origineel… :flushed:

:rofl::rofl::rofl:

:alien:

4 likes

Ik zag hem al voorbij komen op reddit inderdaad. Bijzonder model.

Lelijk :see_no_evil:

2 likes

Ja, dat bedoelde ik inderdaad ook. Maar ik vermijd dat woord zoveel mogelijk.

1 like

Teleurstellend design. Ik vrees dat de nieuwe richting van Patek weinig goeds brengt in de toekomst.

Ben jij die man niet met een LHD Rolex? :face_with_peeking_eye:

4 likes