Patek Philippe only (Deel 1)

Jazeker :sunglasses:

En wat vinden we van deze die me van de week onder de neus geduwd werd…

€ 233k en wat wisselgeld

17 likes

:muscle:

Des te beter voor de huidige modellen.

Ik vraag mij oprecht af of dit niet fake is hoor.

Ik vind de huidige line up eigenlijk wel mooi, maar allemaal in een te grote kast. Dus het zou mij ook weer niet verbazen :joy:

1 like

Ah grappig. Geef ik net antwoord op.

Conclusie. Lelijk.

Als Patek nou weer gewoon 36-40mm kasten gaat maken komt het allemaal weer goed.

:joy::joy:

Even wachten en grijs kopen.

1 like

Nee dan vindt ik groen mooier :rofl:

1 like

Vraag me af of daar nog veel markt voor is. Bij Ruschenbeck staat die sinds begin jaar online te koop.

Wel mooi hoor!

2 likes

Mooie Patek.

.

29 likes

Als liefhebber van horloges vindt ik dit uiteraard prachtig. Maar het is niet mijn ding om zoiets te bezitten. Heb een werkelijk prachtige 1680 van Rolex gehad… maar dat is me te “fragiel” of zo voor me. Mijn tik zullen we maar zeggen :sweat_smile:

1 like

Ik had laatst al een keer gehoord over een evenement in Duitsland waarbij een nieuwe entry model zou worden gelanceerd.

Overigens is hij zo lelijk, dat je bijna zou denken dat het fake zou moeten zijn. :sweat_smile:

Van de recente releases vind ik eigenlijk alleen de nieuwe Ellipse mooi. Die jeans kleuren niet mijn ding. Ook de dials van de world timers veel te druk. De ellende begon allemaal bij die carbon stijl Calatrava’s.

Gecompliceerde modellen zitten hele mooie bij, maar mogen inderdaad op dieet / maatje kleiner!

2 likes

De mooiste van Patek, K-tje of 215 teveel voor me persoonlijk helaas :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 like

Vind de Cubitus leuk en verfrissend.
Beetje Bell&Ross-sfeertje.

Stuk beter dan de zoveelste re-issue of hoe heet dat tegenwoordig re-edition of re-creation of hoe die geestelijke armoede ook genoemd wordt.
Maakt een merk eindelijk nieuwe modellen is het weer niet goed en worden termen gebezigd als teloorgang, ellende, weinig goeds voor de toekomst, teleurstellend, enzovoorts.

Mijn advies: vind je een horloge niet mooi dan niet kopen…

7 likes

Verfrissend?! Na het zien van deze foto werd ik meteen misselijk. En nee, geen druppel alcohol op gisteravond.

Overigens vind ik dit juíst in de categorie re-creation vallen. Een vierkante Nautilus case, en plaat + functies copy paste 5712.

We zien je NA graag tegemoet! Zelf sla ik hem inderdaad even over.

Als je zoveel uitgeeft moet het natuurlijk wel op een Patek lijken :wink:

Er zijn sowieso niet heel veel recente patek releases die nog echt “mooi” te normen zijn, toch?
Impressionant, ja…

1 like

Dit is toch één van de mooiste :smiling_face_with_three_hearts::smiling_face_with_three_hearts:

2 likes

Eens. Hetgeen er de laatste tijd bij Patek Philippe wordt uitgebracht kan ik niet waarderen.

Nog een leak van een andere dial variant.

1 like

Hiermee zorgen ze gelukkig er wel voor dat de 5711/12 weer lekker in waarde kan stijgen :joy:

1 like

Maar goed dat jij geen Patek kon kopen in de jaren ‘80. :sweat_smile:

Is gewoon een saffier Patek hoor met hetzelfde uurwerk als in een 5712 nautilus en de net gelanceerde 8712 cubitus :joy:

1 like

Ja de Nautilus mag nog wel wat stijgen :smile: Ik ben wel benieuwd wat het met de Aquanaut gaat doen, die zitten wel heel erg in hetzelfde vaarwater. Ik snap ook niet helemaal wat de toegevoegde waarde is van dit model in de collectie, maar we merken het wel over een paar jaar als de Cubitus wat langer beschikbaar is…

1 like

Wel mooi, toch niet kopen. :rofl:

3 likes