Patek Philippe only (Deel 1)

nep

3 likes

kijk bij jou foto bij de rotor,is een nep tandwiel en een te weinig
als ik me niet vergis is dit een miyota met decoratie plaat
uurwerk zit verkeerd erin
afwerking
op de wijzerplaat van de orginele zijn de pinion’s van de uur/min wijzers en de datum koper/goud kleur
uurmarkers
enz…

8 likes

Mijn calatrava pilot is ook geen typische Patek en daar werd in het begin ook zeer wisselend op gereageerd. Met name op de grotere versie dan, de 5524, want die kwam eerder uit.

2 likes

Even een snelle Photoshop, de twee leaks samengevoegd tot een time only model:

Doet me echt aan een Gerald Charles denken.

6 likes

Deze hele lijn doet mij vooral aan Ray Charles denken.

9 likes

Prachtig!

Beetje te vierkant maar verder prachtig! Werkelijk waar. :joy:

1 like

Hij wordt al vergeleken met de AP Code collectie :wink: We gaan het zien de 18e.

Het zijn ook achterlijk slechte renders. In werkelijkheid blijft het gewoon Patek dus het horloge zal vlijmscherpe facetten hebben met mooie diepte en een goede afwerking wat alweer heel wat kritiek zal doen verbloemen denk ik. Het is tenminste weer eens wat anders. Nu zie je ineens allemaal mensen die nog nooit binnen een straal van 5 kilometer van een Patek Philippe zijn geweest zeggen dat het merk de weg volledig kwijt is :roll_eyes:

11 likes

Eens.

:joy: Nog meer eens!

2 likes

De historie van Patek omvat wel meer esthetisch bedenkelijke referenties. Het grote voordeel is…
Je hoeft ze helemaal niet te kopen!
(Tenzij misschien als je uiteindelijk een nautilus wil :crazy_face: )
En sommige van die referenties worden uiteindelijk toch gewaardeerd. Zelfs de golden ellipse begint zijn publiek te vinden.

Dit is een van de originele eigenaars denk ik, deze vond ze altijd al mooi :star_struck:

2 likes

Nee joh! Om Ikea kasten mee in elkaar te zetten.

1 like

Bijna alle horloges zijn in het echt veel mooier dan een render, helemaal Patek’s, dus daar zal het niet aan liggen. Ik verwacht dat hij losstaand ook echt wel cool er uit kan zien (afgezien van de versie met chaos dial).

Ik denk alleen dat mensen niet goed snappen wat het nut van dit model is, naast de Nautilus en Aquanaut. Helemaal omdat het echt gewoon exact een Nautilus dial, oren en strap + endlink is. Oftewel een vierkante Nautilus. Dus ook een beetje een lui design. Maar goed, Patek maakt ook wel vaker minder aantrekkelijke horloges. Het feit dat ze genoeg modellen hebben die je over het algemeen gewoon bij binnenlopen kan kopen, zegt ook genoeg. En dat zal met dit model zeker niet het geval zijn.

Dus erg benieuwd naar de release en live beelden.

1 like

Prachtig. Ook bekend met een horloge die hierop lijkt in prijscategorie tot €3-4k?

Leuk om af en toe door dit topic te gaan :drooling_face:.

Dat vind ik wel een mooi horloge om te zien :slightly_smiling_face:
Ik bedoelde het ook een beetje gekscherend hoor… richting de rappers van deze wereld

1 like

Wat ik niet snap, is dat instant 9 van de 10 mensen het een minder mooi ontwerp vinden (put mildly), waaronder ikzelf, maar een heel team bij Patek het een goed idee vindt.

6 likes

Ik denk dat een merk als Patek Philippe zich heel veel kan permitteren. Als er straks wat rappers, voetballers en influencers mee rondlopen zou het maar zo kunnen dat dit model salonfehig wordt. Richard Mille vinden veel mensen ook niet om aan te zien, maar sinds diverse sporters, Pogacar, Alaphilippe en Nadal ze hebben wordt er plotseling toch anders tegenaan gekeken.

Blijkbaar stond dit op de uitnodiging van het launch event:

Dus misschien bedacht door de CEO en dan zegt iedereen ja en amen :smile:

Ik denk dat Maen wel veel zal verkopen de komende tijd.

5 likes

Ja bijzondere quote. :crazy_face:

1 like

Ik zal je vertellen.
Die van mij hoorde je van 5km afstand.

An sich een knappe prestatie.

Wat je hier hoort is vakmanschap en decennia aan kwaliteit.

Geliefde daarom enkel serieuze reacties.

5 likes

Tof. Veel beter dan die drukke wijzerplaat. Mochten die flappen op de zijkant niet zijn, zou ze mooi vinden.

1 like