Patek Philippe only (Deel 1)

Meneer Stern bleef maar toeteren dat hij niet wilde dat Patek een one trick pony werd en dan hier mee komen?! Oprecht benieuwd of de magische krachten van social media, hype en achterdeur-handel wel zijn opgewassen zijn tegen de looks van dit ding.
IMG_7517

9 likes

Ja, ik heb die drukke wijzerplaat ook nooit begrepen. Nul symmetrie, verschillende groottes, totale chaos. Terwijl perpetual calendars, chronographs, etc juist zo mooi zijn, waarom bij eentje met minder complicaties zo’n rotzooitje er van maken. Maar goed, de time only zal zoals altijd de meest populaire variant worden.

2 likes

Jaja de papieren versie van de Fortune-USA.

Kijk eens aan.

Zal toch niet audemars piguet zijn die een geintje uithaalt met Patek :joy:

Laten we dat laatste maar hopen :sweat_smile:

3 likes

Heel eerlijk…
Ik wil hem wel eens passen.
Ik “val” vaker voor horloges met een afwijkende vorm.

Het is niet voor iedereen maar ik vind vierkante kasten vaak erg cool.

Patek kennende gaat dit een prachtig afgewerkt model zijn. Ik stel mijn oordeelvelling uit totdat ik deze zelf om de pols heb gehad.

10 likes

hij doet mij erg denken aan een Cartier

3 likes

Deze meme maak exact mijn bovenstaande punt duidelijk. Op dit plaatje is de Nautilus ook niet moeders mooiste.

Stel voor Patek zou nu voor het eerst de Nautilus releasen, dan zou het halve internet over elkaar heen vallen en roepen hoe lelijk het nieuwe model is.

Eenmaal in je hand (of om de pols) kan het opeens een heel ander verhaal zijn.

Zoals ik zei; ik wil hem eerst in levende lijve zien voordat ik er iets van ga vinden.

2 likes

Mss wel het verstandigste.

1 like

Bijna…

2 likes

Die komt vandaag wel hoor.

Zag dat Ben C al genodigd was bij de presentatie. :sweat_smile:

Zou Stern een appje van Bennahmias hebben gehad? “Hang in there bro, in 5 years, they will get it”!

1 like

Door al die Patek geruchten ben ik opeens geobsedeerd geraakt door deze.

IMG_9061

IMG_9062

En dat terwijl ik de Aquanaut altijd lelijk vond zelfs. Zo snel kan het gaan hè.

26 likes

Heb jij even geluk, nu pak ‘m beet 40 mille goedkoper dan een jaar geleden :smile:
Maar inderdaad prachtige ref hoor, in het echt tig keer mooier dan op de beste online foto. Alhoewel jouw laatste plaatje wel heel fraai is ook!

1 like

Ja nu gelukkig nog “maar” ongeveer €15k boven retail :smile: Maar zeker een stuk haalbaarder dan een tijdje geleden. Ik ben bang om hem in het echt te zien, want zoals je zegt, de foto’s vertellen maar een deel van het verhaal.

2 likes

Leuk verhaal, ze moeten ook eigenlijk naar je toe komen en dat gebeurt hier. Ik heb wél in een Duitse revieuw gelezen dat de sluiting, zoals afgebeeld, een horrorsluiting zou zijn. De latere generatie sluiting zou overigens beter zijn.

2 likes

Da’s toch gewoon altijd een hele mooie geweest?
Mooie kleurencombinatie, niet te opzichtig.
Stevige kast, geen toeters en geen bellen.
Proper en sportief, best polyvalent.
Je kan ‘m ook gewoon bij Mido kopen, stukje goedkoper daar, en met panorama datum.

12 likes

Wat een mooie kleurencombinatie :heart_eyes:.

Maar inderdaad is die aquanaut echt heel fraai in die kleurstelling. Nog mooier vind ik hem met de traveltime complicatie.

8 likes

image

11 likes

Allemaal een beetje bekomen van de cubitus?

Gelukkig draag ik al een ronde Patek. :sweat_smile:

39 likes

De verschrikking Cubikuttus mag niet eens in de schaduw staan van jou prachtige Patek.
:heart_eyes:

1 like

Ik zag net een opmerking voorbij komen dat het horloge een elegante kant van 45 mm heeft. Elegant en 45mm gaan niet samen. Nooit.

3 likes