precies! en daarom lijkt het op korte termijn een slimme strategie. Maar mijn punt is dat dit op lange termijn waarschijnkijk tegen het merk gaat werken.
Juist op de lange(!) termijn gaat een specifiek uurwerk problemen geven.
Bij specifieke uurwerken worden er minder van gemaakt. Wanneer je dus na een hele lange periode onderdelen nodig hebt, kan dat juist voor problemen zorgen. Zeker met de geringe oplage van Lange & Sohne.
Een jaar of 20 produceerde Patek ongeveer evenveel als Lange. Nu veel meer. Van die basis uurwerken zijn er dus heel veel gemaakt en er zijn heel veel onderdelen van. Dat geeft juist zekerheid voor de toekomst.
Eta 2000??
Poeh, dit is een lastige, maar kun je me a.u.b. uitleggen hoe deze horloges ‘de gemiddelde Patekdrager’ vertegenwoordigen @JohnvdT?
Van de Tiffany zijn er 170 gemaakt, het model voor de veiling onderin is een unique piece en de productieaantallen van de 5711 met groene plaat zullen de 2000 niet overstijgen.
Ik ben geen wiskundige, maar op een totale jaarlijkse productie van goed 60.000 stuks lijkt het me ietwat onaannemelijk dat deze 11 horloges de door jou aangehaalde Patekdrager vertegenwoordigen
True. Veel horloges zijn heel mooi maar dan weer te groot en/of ze zijn te opzichtig. Maar ach het verkoopt toch wel.
Back to good old design.
Deze horloges hebben het caliber 26-330 dat een basisuurwerkje schijnt te zijn.
Dit zou Patek gaan opspelen op de lange termijn volgens iemand. Geen idee waarom maar ik vermoed niet bijzonder genoeg.
Mijn stelling is dat de gemiddelde Patekdrager het niet boeit welk caliber er onder de kap zit.
Die lapt gewoon centjes voor een mooi horloge en slingert het om de pols.
Of door deze stelling de getoonde horloges met caliber 26-330 nu plotsklaps de gemiddelde Patekdrager vertegenwoordigen?
Hier, even rechtgezet voor je.
Zou het gebruikte caliber uitmaken?
Nee toch?
Voor de traditionele liefhebber: zeker.
Voor de youtuber die nu patek koopt maar eigenlijk historisch rolex publiek was: neen, absoluut niet.
Vraag is zoals hierboven gesuggereerd, wat voor patek op lange termijn de juiste strategie is.
Op korte termijn kan je Thierry in alle geval niet kwalijk nemen dat ie de firma financieel slecht stuurt.
Wanneer je het over de gemiddelde Patekdrager hebt en er een afbeelding onder plaatst, dan doe je het voorkomen alsof dat de horloges van die groep zijn….
Je moet het gewoon zien als opzichtige herenarmband. Al zouden ze de wijzers er op schilderen… Verkocht wordt het toch wel.
Je maakt er een karikatuur van maar in de kern heb je groot gelijk. Het zal ongetwijfeld verkocht worden, en zeker als er enkele influensers en voetballers mee gaan lopen.
Eens! Alles van Patek met een Geneva Seal vertegenwoordigt voor mij nog steeds kwaliteit. En de 3940 vind ik fantastisch.
Kijk, dat is nou hoe een liefhebber een Patek graag ziet. Helaas lijkt Patek het verkeerde pad op te gaan vind ik.
Dat dus. Er wordt een publiek bereikt (en opgezocht) dat vooral poenerig wil doen.
Al wat te veel geld heeft om nog Rolex te kopen.
(Los van dat een liefhebber ook perfect een rolex kan kopen en er weinig mis is met de horloges op zich.)
Inderdaad de verkeerde weg in. Vind wel meerdere
nieuwere modellen van Patek Philippe niet bepaald mooi. Wel die van @Brick . Ik zou nu gaan voor VC.
Zo stellig zou ik het niet willen zeggen, neem bijvoorbeeld de 5236p. Vast en zeker een toekomstige klassieker. Helaas net te groot.
Mwah… ik denk dat dat wel meevalt. Er zijn nog genoeg pateks die niet poenerig overkomen en door mensen gekocht worden zoals de beroemde advertentie van Patek het al zegt:
Voor de volgende generatie.
Die datumaanduiding