Goede designs hebben geen opsmuk nodig.
Zo is het precies! En wat een voorbeelden!
Ik ben die Patek van je steeds meer gaan waarderen. Enkel hele Breguet cijfers. Prachtig. Die iets afgezakte subdials kan ik bij deze zo langzamerhand goed aan ook.
Eigenlijk: nodeju wat een gaaf horloge zeg!
Die Calatrava is prachtig. Misschien dat het aan mij ligt maar die bruine band vind ik niet zo mooi. Ik zou hem liever met een zwarte band zien.
Zwart zou deze heel goed kunnen hebben inderdaad.
Ik deel dit artikel ook hier even, een geweldig artikel over twee van de mooiste merken.
Dit is waarom ik, en vele andere horloge enthousiastelingen, zo’n respect hebben voor Patek (en Lange natuurlijk)
Ja, zo’n foto’s doen het merk/type ook geen goed.
Om nu te zeggen dat ie ‘m rockt…
Hoe veel maanden zouden ze al productie gedraaid hebben om iedere celeb eentje te bezorgen?
kansloos horloge
“Live” valt het horloge mij nog meer tegen. (Sorry Thierry, ik heb er geen, nooit een gehad en zal er ook nooit een hebben. Of het moet wel heel raar lopen. )
Schitterend
Denk het ook.
Een rond uurwerk in een vierkante kast. Zelfs bij een middle of the road fabrikant zou ik dit een afknapper vinden.
Patek is al wat langer de weg kwijt. Dit is een nieuw dieptepunt. Jammer, want ik vind het een prachtig merk. Hopelijk vinden ze de weg naar boven terug.
Alle uurwerken zijn rond, of tonneau-vormig. Deal with it. Er zijn geen vierkante uurwerken.
Even een paar extremen van de laatste paar dagen hier - tonneau en rond.
JLC voorzien van nieuw saffierglas en nieuwe piëzo in het deksel. Dat andere ding - tja. Maar die laatste is dus een tonneau-vorm.
Ik vind het lui, gemakzuchtig en gericht op makkelijke winstmaximalisatie.
Bij Lange krijgt elk model zijn eigen kaliber. Patek plempt gewoon overal het basisuurwerkje in. Voor veel klanten is dit misschien prima, maar ik denk dat Patek zichzelf hiermee op langere termijn van binnen uit opeet. En dat is zonde.
ETA 2000. Ondingen qua “serviceability”. Heb er hier eentje liggen, Cartier-branded. NOS. Je weet nooit wanneer het uitkomt… …niet veel voor betaald.