Patek Philippe only (Deel 1)

Ik lees eigenlijk alleen het volgende:

a man of great importance for both the brand and the Swiss watch industry

Voor PP zal dit zeker een correcte uitspraak zijn, wat de beste man voor de Zwitserse horloge industrie betekend heeft, geen idee.
Maar om de hele gang van zaken als megalomaan te bestempelen omdat z’n koppie op een eigen merk wijzerplaat staat?
Ik zie m niet.

Enne, commercieel bedrijf hè.
Negenentwintig maal negen ton maakt toch zeg zesentwintig miljoen echte euro’s… :wink:

Kom op. Het is familiebedrijf wc eend wat een speciale fles wc eend uit brengt met een afbeelding van meneer wc eend sr om te eren hoe belangrijk meneer wc eend sr is voor wc producten land… En of de wc eend klant daar even €183 per fles voor af wil tikken.

Enne, ik vraag me sterk af of ze allemaal 9 ton opgebracht hebben. En of ze überhaupt alle 30 verkocht zijn…

De ene opa krijgt ontbijt op bed en een tekening van z’n kleinkind, de andere opa krijgt een horloge van z’n zoon… :joy:

Maar, megalomaan is, in mijn vocabulaire althans, toch echt iets anders…

Enne, zal geen objectieve journalistiek zijn van Swiss Watches Magazine:

Despite a price tag of 890,000 Swiss francs, 30 pieces will not be nearly enough to meet the demand. Even without the portrait of the Honorary President, a successive reference produced in a mini-series would undoubtedly prove a great success. However, the movement will not be used in any alternative model; it was solely designed to be used 30 times – for this reference and this reference alone.

SJX:

Mocht je er toch nog eentje willen:

2 likes

Product moet besteld worden, vraag is dan of het uiteindelijk niet een annulering van de koop wordt als die nergens meer te verkrijgen is.

1 like

No thanks, maar dat had je al wel verwacht denk ik :grin:

En wie weet zijn er genoeg mensen die dit fantastisch vinden, maar niet alles is altijd wat het lijkt in horlogeland hé. Eén ding is zeker; PP gaat natuurlijk nooit toegeven dat ze niet snel verkochten of dat er korting op moest. Dan liever in de kluis laten liggen en uitverkocht op de site :wink:

1 like

Allemaal gepusht naar kopers die op de wachtlijst voor een stalen nautilus wilden komen. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Heel fraai. Jammer dat het uurwerk zo klein is dat er een dikke spacer in moet én dat ze die niet wegwerken.

2 likes

Ze doen het maar weer hè bij Patek!
Kop én munt :wink:

1 like

Als nog verjaardagskado of niet het hooft snap ik niet voegt niets toe.

Als ik een taart krijg met mijn hoofd er op krijg ik ook al jeuk. Leuk voor een kind van maar niet voor een volwassenen.

1 like

Ach, een licht narcistisch trekje helpt veel hoor.
Donald Trump zou er zomaar ook blij mee zijn, een horloge met zijn hoofd (of naam) op, dat dan voor heel veel geld verkocht wordt.

Haha ja Trump zal er zeker blij mee zijn. dan kan je deze zeker niet :sweat_smile:

Je hebt helemaal gelijk, maar het valt wel mee vind ik bij die MG. Ik heb het wel eens erger gezien.

2 likes

Maar dat is eigenlijk off topic.

Patek zie ik dit gelukkig helemaal niet maken.
Daar is zowel de Cubitus als het Sternhoofd hierboven nog veraf.

1 like

Caliber 215.
Maar hier zit gelukkig nog een deksel over toch?

Met zo een kleine diameter calibertje (21,5 mm) is de PS positionering ook niet te pruimen vind ik.
Ps. Dameshorlogecaliber inmiddels.

Gelukkig heeft Patek als opvolger van caliber 215 caliber 30-255 ontwikkeld met 30,4 millimeter diameter en 2,55 millimeter dikte die een perfecte PS positionering heeft en gewoon door een zichtbodem gezien mag worden.

:heart_eyes:

6 likes

Wel, ik ben normaal gesproken ook zo’n vervelende kleinesecondepositiezeikerd (zo’n zonde op die nieuwe L.U.C.’s), maar bij deze stoort me dat helemaal niet, om eerlijk te zijn.

2 likes

:joy:

kleine seconde positie in balans:

7 likes

Kwestie van smaak.
Vind zelf van niet eigenlijk.
Dit horloge heeft ook caliber 215….

Kijk, dìt is een lekkere positionering naar mijn mening.

20 likes

Zo hoort ie! 100 punten.

1 like

Die is al een stuk minder saai dan de witgouden met grijze plaat. Een calatrava vind ik het mooiste in rose. Nog steeds geen fan van de clous de paris op de lunette, maar ik snap dat mensen het mooi vinden.

2 likes