Wat ik bedoel is dat er effectief een groot deel van de (37 mm) wijzerplaat wegvalt waardoor er ik schat een 20 millimeter overblijft voor tijdsaflezing.
Zo een pointerdate is altijd hinderlijk puzzelen.
Heb er ooit eentje gehad maar snel weggegeven.
De 6119 heeft 21 millimeter l2l maar bij een 39 millimeter diameter is het niet apart zeg maar.
21/37 lijkt me, ongezien hoor, wèl apart.
Goed punt, had ik nog niet eens zo bekeken. Ik ga altijd eerst voor uiterlijk dan voor bruikbaarheid
Ja dat is dus wat veel oudere Calatrava’s hebben, brede lugs in verhouding met de kast. De modernere zijn wat meer in verhouding maar daardoor worden hun dress watches wel minder dressy omdat ze groter dan 40mm dragen.
De ‘te brede’ lugs geven dit model een heel eigen, krachtig karakter, dat ondanks de heel simpele wijzerplaat toch overeind blijft, zelfs in de baltic kopie (die is door de kleurstelling leuker, maar veel minder klassevol).
Karakter bewaren in een uitgepuurd ontwerp is voor mij het toppunt van goed design.
In de simpelste resultaten waarvan iedereen denkt ‘dat had ik zelf ook gekund’ is dan ook vaak het meeste werk gekropen.
Baltic en Furlan Marri zijn dan wel behoorlijk derivative, ze weten op z’n minst waar ze de mosterd vandaan moeten halen, en welke specifieke aspecten ze juist moeten overnemen om het gewenste resultaat te bekomen.
Ik denk altijd: gegarandeerd zijn 90% van de bezoekers mensen zijn die nooit een horloge zullen kopen. Die verkopers zien dat van ver aankomen.
Oh, voor mij is dat sowieso een leuke dag ontspanning hoor. Combineer ik altijd met wat anders.
En ja, ik heb al meermaals maanden op een model geaasd, dat dan bij passen heel erg teleur stelde.
Goed, dan is er weer plek in m’n hoofd voor een volgende.
Voor mij hoeft zo’n hoofd ook niet hoor.
Maar het was een verjaardagscadeau voor senior.
De man zijn favo complicatie re-designed.
Referentie 1938P (geboortejaar en initiaal)
Leuk toch?
En ook nog eens te koop a €900.000,- er zijn er dertig gemaakt.
Maar ik zie niet hoe dit horloge cq. deze wijzerplaat ‘niet echt goed zou zijn voor het merk’.
Hoe gaat zoiets, dat slecht zijn voor het merk?
Denkt er dan iemand ik wil deze complicatie graag hebben, negen ton euro vrijgespeeld, staat dat hoofd erop!
Zo iemand bestelt toch gewoon een exemplaar zonder hoofd?
Die vermeende afbreuk zie ik echt niet.
Ik zie wel een leuk cadeau voor een vijfentachtigjarige horlogeboer/ miljardair.
Maar afbreuk? Nee.
Mag jij vinden maar het gedeelte voor tijdsaflezing op de plaat is 18 millimeter diameter!
Damesmaatje dus, voor mij.
Voor jou niet kennelijk. Helemaal prima.
Dan kan ik je adviseren je taal iets minder als feit dan als mening te presenteren.
“Damesmaatje voor mij” slaat nergens op. Als je een dame was dan had je vermoedelijk, hopelijk, kleinere polsen gehad.
Overigens in tegenstelling tot kleding bestaat bij horloges "te klein’’ niet. Je kunt een klein horloge prima dragen, of je het mooi vindt is een tweede.
PS, als afkorting voor Post Scriptum dient met twee hoofdletters geschreven te worden. Inhoudelijk zowel als grammaticaal is er niets ondermaats aan mijn taalgebruik. Flauwekul zal ik signaleren als flauwekul als ik daar aanleiding toe zie.
Beetje een open deur, ben het ook met je eens.
Blijft een mening trouwens.
Heb er ik schat ca. zestig kleiner dan 36 millimeter in m’n collectie.
Mijn punt is, nogmaals, dat het 37 millimeter diameter horloge door de indeling van de wijzerplaat met die pointerdate gereduceerd wordt tot een effectief 18 millimeter gedeelte voor het aflezen van de tijd bij deze referentie.
Dit is geen mening, dit is een feit.
Zie de foto.
P.S. Dat ik de wijzers ook nog eens te kort vind is weer wel een mening. Vooral de minutenwijzer eigenlijk. De urenwijzer kan ermee door.
Of moet ik zeggen er mee door?
Als ze er één maken om sr cadeau te doen is het hartstikke leuk. Als ze een serie maken om via de media onder de aandacht te brengen hoe fantastisch sr is, is het een beetje megalomaan als je het mij vraagt… Dat er dertig mensen zijn die negen ton neerleggen voor zo’n ding… Tjah, niet iedereen met geld heeft smaak.