Patek Philippe only (Deel 1)

5 likes

Zou voor een Lange& Sohne gaan.

Over andere Pateks gesproken, ik vond dit wel een leuke vondst: een 5226 strap op een 6119. Maakt hem warmer en meer casual, leuk voor de afwisseling.

9 likes

Heb ook deze combi’s voorbij zien komen op een 6119

3 likes

Heel mooi. Maar komt ook door die mooie chocolade kleurige huid van de arm. :sweat_smile:

1 like

Grey leather ook heel mooi!!

1 like

Prachtig ding, zo’n 6119. G of R, beide zijn zeer geslaagd imo. Vooral de combo wijzerplaat - kleur, die verschillend is maar in beide gevallen subtiel de look van het horloge versterkt, vind ik om duimen en vingers af te likken.
Geheel is klassiek en gebalanceerd maar toch onderscheidend en verre van saai.
Twee van m’n favoriete Patek referenties.

1 like

Zo jammer dat ze een diameter hebben van 39mm.

Net allemaal iets te groot voor de gemiddelde pols. Zie bovenstaande foto’s.

De voorganger van de 6119 droeg met 37 mm al fors.

8 likes

Ik begrijp helemaal dat standpunt, zeker als ik kijk naar sommige van de foto’s hierboven.
Zelf ben ik gezegend met stevige ruim 20 cm polsen, dus persoonlijk zou ik er helemaal geen last van hebben verwacht ik, al zou 37 mm me ook niet misstaan. 39 draagt wat moderner.

Allemaal
Waar.

Ga het gewoon eens passen. Dan ervaar je het gewoon.

Ja het voordeel van grijs is dat het te combineren is met zo’n beetje elke kleur.

Hahaha een beetje tint helpt zeker bij deze look.

Het is een beetje de aparte combinatie van 21mm lug width, hele dunne case maar ook heel recht en plat liggend zonder buiging om de pols heen.

Ik vond daarom de 5196 erg verrassend voor 37mm. Draagt meer als een 39mm. Terwijl de 39mm als een 41mm draagt.

Ik denk dat de 6119 je dan perfect zou staan ja.

7 likes

Dat gevoel heb ik niet met mijn Speedmaster Apollo 11.

Ik kwam in mijn rosé gouden zoektocht nog dit model tegen…

De 6000R. Eigenlijk vind ik er veel mooi aan: warm gouden case in 37mm, movement met micro rotor, folding clasp, bruine dial met bruine strap. Maar de dial is erg druk door de pointer date en witte cijfers overal.

Moeilijk model, maar misschien vallen de cijfers in het echt mee om de pols aangezien het veel kleiner zal uitvallen allemaal door de 37mm.

6 likes

Pointer date is sowieso niets voor mij en dan is deze slechts 37 millimeter met daar weer in heel klein de uren- en minutenwijzer…
Effectief formaat dameshorloge en ook nog met te korte wijzers.
Deze laten liggen.

1 like

Voor mij hoeft ‘druk’ an sich geen nadeel te zijn, als het niet ten koste gaat van de leesbaarheid en de samenhang van het ontwerp.

Deze vind ik mooi, maar weinig leesbaar. De minutenschaal binnen de uren helpt niet.

1 like

En zie ik nu een l2l van 21 millimeter bij een 37 millimeter kast? :flushed:

1 like

Ik ga niets passen zonder dat er de oprechte kans is dat ik er binnen afzienbare tijd mee buitenloop.
Dat houdt in dat ik mentaal de fondsen gereserveerd heb, en het horloge in kwestie me zijn geld waard lijkt.
Ten eerste uit respect voor de tijd van de verkoper, ten tweede om mezelf te behoeden voor impulsieve beslissingen met zware financiële consequenties.
Ik ben niet op een punt in mijn leven waar ik shoppen in dat segment verantwoord vind, en als dat ooit het geval is, ga ik in deze markt eerst een saxonia thin gold flux passen.
De Patek komt daar kort achter.

Dat heb ik ook altijd een nutteloze complicatie gevonden ja.

Hangt van je smaak af. Ik ben fan van horloges tussen de 36 en 39mm. En deze 6000R heeft 21mm lugs en draagt daardoor veel groter dan de 37mm maat doet denken.

Probably for the best :smile:

Dat is de Calatrava style :wink: Deze heeft dat ook:

Aaah grappig, ik heb dus juist veel passen om te zien wat mijn volgende aankoop gaat worden. Zonder te passen kan ik geen keuze maken. Teveel modellen vallen in het echt tegen om de pols (of soms heel erg mee).

2 likes

En daar ben ik dus altijd bang van :wink:

1 like