Ultiem …
Een gebruikte voor 30K is duurkoop. Ik zou zelf nooit een gebruikte zonder service kopen.
Het is wel echt een geweldig horloge. Sportief, en toch op bepaalde manier heeft ie meer stijl dan een Rolex sportmodel. En ik ben echt gek op een transparante caseback, ookal past dat niet bij een sportmodel. Tja, sporten of klussen doe ik toch niet, met horloges van duizenden euro’s.
Je moet inderdaad tijd steken in het opbouwen van een relatie, en dat ook leuk vinden. Eens in de zoveel tijd even binnenwippen, leuk gesprek aanknopen en niet alleen de leuke modellen komen halen. Gelukkig ben ik niet geïnteresseerd in de hippe Rolex sportmodellen en vindt ik meer mooi dan alleen een Aquanaut en Nautilus.
Mijn vriendin en ik zijn geen super klanten bij S&C maar we kopen er wel regelmatig wat. We hebben een aantal JLC’s, een Cartier en nog wat spul. Zodra ze weten dat je geen one day fly bent maar gewoon een klant die vaker voorbij komt dan wordt je ook wat serieuzer genomen en kom je vanzelf in aanmerking voor de leuke modellen.
Een user op een ander forum heeft het heel mooi omschreven:
I’m buying a lifestyle, feeding a passion, enjoying the process. As the relationship with the AD has built up over the years, i enjoy the anticipation of the new yearly releases, selecting that special piece and then putting the order in. By the time the piece arrives months later, the new watches are shown again and you repeat the process.
To me, this is a hobby, a passion, something I enjoy as so many others.
Ik zou dan ook het liefste een Patek community in Nederland zien die wat closer met elkaar omging.
Zou mooi zijn als dit bericht als sticky vastgezet kan worden… ook voor Rolex topics. Man wat een genot om het niet continu over die beschikbaarheid te hebben maar over de hobby en horloges zelf.
ik zou graag bij de Patek community willen horen
Ik ben t met Pim eens. Echte liefhebbers snappen dit verhaal ntlrk.
Mooi omschreven!
Ik geloof ook echt in een duurzame relatie en dat is bijvoorbeeld ook de reden dat mijn IWC’s allemaal via de (S&C) IWC boutique heb aangeschaft. Natuurlijk had ik die stuk voor stuk goedkoper kunnen krijgen via Chrono24 of een ander platform, maar die relatie is mij ook wat waard. Op die manier gun je hun wat en wie weet gunnen zij jou dan ooit ook wat terug.
Blij om te horen dat het ook zo werkt. Als er bijvoorbeeld wel een harde specifiek PP-besteedbedrag grens was geweest, dan was het voor liefhebbers (waar ik mijzelf ook toe reken) veel lastiger om er tussen te komen.
Sinds de enorme prijsstijging, alle horloges terugrekenen naar marktwaarde en geboefte die het een en ander van je pols trekken ben ik terughoudender geworden.
De lol van liefhebberij gaat er steeds meer vanaf.
Ik begrijp wel wat je bedoelt hoor, de laatste jaren is de horlogebusiness helemaal ‘business’ gegaan. Veel mensen kopen om te verkopen, of om in een kluis te duwen en een klap te maken over 20 jaar. Ik kom weinig mensen tegen die weten hoe het horloge gemaakt is of een beetje diepgang zoeken in de hobby. Alles moet snel, goedkoop en hip. Is geen probleem natuurlijk, iedereen moet lekker doen wat hij/zij/x wil.
Maar ik vindt het leuk om wat verder te kijken en daar aansluiting op vinden blijkt lastig. Het lijkt me leuk om wat meer Patek dragers tegen te komen en andere Pateks in handen te hebben.
Wat betreft het tuig dat je op een willekeurige zwemsteiger doodschieten voor een horloge, sjah… dat is de reden dat ik minder Rolex ben gaan dragen. Ik heb een Explorer II Polar omdat ik die voor een bijzondere gelegenheid gekocht heb en een Sky-Dweller staal met blauwe plaat omdat het een grailwatch is. Ik let wel op wanneer en waar ik die draag
hmm, nou ja… het werkt zoals het werkt…
maar persoonlijk vind ik het gewoon irritant dat je niet gewoon een horloge kan kopen wat je leuk vind. ik wil een horloge, geen relatie met een chick van S&C…
Wie heeft het over chicks😄
Trouwens, ik vind die “relatie” wel leuk. Die hoort bij de horloges die ik leuk vind. Wat dat betreft vind ik ook het kopen leuk, op Chrono24 heb je dat niet. Als de verkoper verstand van zaken heeft en liefhebber is, is het toch leuk om van gedachten te wisselen en over de hobby praten?
haha, met een kerel al helemaal niet
Ja snap ik, en zodra het horloge wat je leuk vindt een Omega, Breitling, Hublot of IWC is dan kan dat ook gewoon
Als het een Patek wordt dan kan het in 50% van de gevallen en jah, Rolex wil tegenwoordig iedereen dus dan houdt het ff op of je betaald de hoofdprijs.
Maar zo is het natuurlijk met alle dingen die populair zijn en relatief betaalbaar, van schoenen tot LV tasjes, tot en met toegang tot Droomvlucht in de Efteling
Misschien krijg je dan wel extra korting… ik denk dat ik mijn vrouw niet zover krijg dat ik er een relatie bij mag hebben.
Misschien mijn vrouw zover krijgen dat ze bij s&c gaat werken?
Nou ja…
Ik ben niet perse mensenschuw
het gaat mij er meer om dat ik het vervelend vind dat ik een horloge niet gewoon kan kopen. zal puur persoonlijk zijn maar vind het gewoon niet fijn. voor een Daytona sta je jaren op een wachtlijst en de sport watches van PP lijken te verdubbelen in prijs… gewoon jammer…
Ja tuurlijk. Daar heb je gewoon gelijk in. Helemaal eens
het blijft ook gewoon lastig allemaal haha
Ik zei het al, wij moeten eens om tafel
Waar staat die tafel ? Schuif ik aan
Of je gaat er lekker zelf werken ??? Hebben wij weer een ingang voor informatie