Patek Philippe only (Deel 1)

Probeert die zeemeermin nou die vrouw te verdrinken door haar naar beneden te trekken? :wink:

Wat zit jij laag in die auto. Of ben je heel klein :see_no_evil:

Je kunt net over het randje naar buiten kijken toch ? :joy:

1 like

Ik denk het ja. Schrok er zelf ook van.

Schandalig. Met dergelijke mishandelingen ga je niet rondlopen toch? :grimacing:

Was mijn kinderzitje vergeten.

4 likes

Dit topic ben ik gestart met de Patek 5055R. De R stond in dat geval voor rode trainingsbroek. Nu met de 6119R moet de R uiteraard ook voor rode trainingsbroek staan.

Als ik nog een kleine korte eerste indruk mag geven doe ik dat bij deze.
Deze Patek voelt in tegenstelling tot eerdere Pateks die ik heb gehad en heb mogen vasthouden, aan als minder oudbollig. Ja, rose goud met clou de Paris is wel erg traditioneel en wellicht voor als mijn opa nog enkele jaartjes ouder is (op het eerste gezicht), maar voor mij voelt het niet zo aan. De bezel is in het echt veeeel minder opvallend dan op persfoto’s en is eigenlijk redelijk subtiel.

Ook door het formaat van 39mm is het net wat meer blits dan in een kleiner formaat. Het horloge doet mij denken aan een van mijn all time favorites: de Lange 1. Niet qua uiterlijk, maar qua gevoel wel. Ook het opwinden voelt robuust en de hacking seconds geven mij hetzelfde speciale gevoel als de Lange dat toen deed. Het bruine bandje maakt het nu wat té netjes, maar wellicht met een blauwe krokoband dat het net wat sportiever zal ogen.

28 likes

Tering wat een machtig mooi apparaat. Rode broek kan prima, maakt het minder “oubollig” :wink:

3 likes

Prachtig horloge! Wil deze (of de witgouden variant) graag nog eens in het echt bewonderen.

2 likes

:rofl: zo klein ben je toch niet?

(Of wellicht zeg ik dat alleen omdat ik zelf volgens mij ongeveer even groot ben :wink:)

1 like

Echt heel mooi, ik heb eigenlijk niets met Patek Philippe (zo kan een Nautilus/Aquanaut mij niet bekoren) maar deze is toch wel heel mooi. En inderdaad oogt hij totaal niet oud-geld maar fris en modern.

1 like

Je kan bij Rolls Royce een sterrenhemel in je interieur laten plaatsen

1

Dit kan ook nog bespoke als je wil, dan mag je zelf het patroon van de lichtjes bepalen… ideetje? :grin:

6 likes

Ik denk dat mijn horloge erg goedkoop is vergeleken met de prijs die Rolls daar voor vraagt :crazy_face:
Ik koop wel een felle zaklamp en blijf wel de hele dag schijnen op het horloge :joy:

5 likes

Niet te lang, dan krijgt je wijzerplaat versneld patina.

1 like

Te weinig plaatjes hier :smile:

17 likes

Inderdaad erg stil hier.

Er is een zwart croco bandje incoming in de juiste maat. Dan ziet ie er wat “dagelijkser” uit denk ik.

32 likes

Om de stilte hier te doorbreken heeft Patek Philippe vandaag wat kunstwerkjes aangekondigd.

Knap gemaakt? Jazeker! De wijzerplaat hieronder is bijvoorbeeld gemaakt van een soort minuscule houtmozaïek.

Zou ik het zelf dragen? No comment :grin:

5 likes

Gewaagd om op een festival te staan en te genieten met zoon klok,
Gelukkig heb je hem nog!

10 likes

Ik hou er wel van.

Je kan niet vroeg genoeg met arabic dials beginnen! Heel goed !

1 like