Oh laat ze horen! Of zien ![]()
Bij voorkeur wel vanaf een diameter van 35.
33+ vind ik zelf al prima😉
Omdat het de eerste grotere Calatrava is? Verder niets onderscheidends behalve dat het ruim 30 jaar in productie is geweest.
Er zijn er zoveel. Ik vind de 570 weinig bijzonders hebben ten opzichte van vrijwel elke andere Calatrava.
Ik ben fan van de 3445 en 3466. Ook 35.5mm, automaat, schroefdeksel, voelt heel modern en solide aan. Hoef je ook minder voorzichtig te dragen en de wijzerplaten zijn vaak nog in goede conditie.
De 3445 was de eerste Calatrava met datum en schroefdeksel als je geeft om dat soort dingen
Ah ook mooi. Maar mij te ‘60.
Fijne wijzers en indexen.
Geef mij maar wat ouder spul ![]()
Dan heb je de 2533 met sommige mooie exemplaren, maar ik ben meer gecharmeerd van de Wenger kasten refs 2525 en 2551. Of als je echt jumbo size zoekt 2481 en 2482.
Misschien minder bekend dan de 565, maar ik denk daardoor betere prijs-kwaliteit in sommige gevallen.
Ik moet erbij zeggen dat ik zelf een mint vintage Patek heb laten gaan, omdat ik het toch té simplistisch vond voor mijn smaak. Ik houd wel van tierelantijntjes.
Dat is op zichzelf wel relevant ja. Hetzelfde uiteraard voor de 96. Ik heb zelf ook al eerder naar een 2525 zitten kijken. Inderdaad hele mooie en ondergewaardeerde referentie. Lastig in goede staat te vinden wel. Ik vind de 2525 net wat mooier overigens dan de 2551. De 2497 en 2438 zijn prachtig maar geef mij maar de simpelere en elegantere versies. Ieder zijn ding!
Wenger en Emile Vichets. ![]()
Zijn niet allemaal van Wenger ![]()
Zijn niet allemaal even betaalbaar ![]()
Snap ik. Maar referenties in die tijd waren anders dan nu. Je ziet dat de 565 zelfs met kleine seconde en centrale seconde is geproduceerd. Tegenwoordig zou dat 100% een eigenstandige referentie krijgen.
Daarbij werden die referenties decennialang geproduceerd. Tenzij je er eentje uit de jaren 30/40 hebt, vind ik het dus onzin om een bepaald horloge ‘historisch relevant’ te achten omdat het een bepaald ref nummer heeft
Ik begrijp je punt maar laat ik het zo zeggen. Ik bedoelde met een 570 dan ook een vroege 570, net zoals ik een vroege 96 zou kopen als ik een 96 zou kopen.
och ! deze is echt wel ![]()
If you know, you know ![]()
Feliciteer Niels maar namens mij, wat een mooie PP. Mag hij zeker trots op zijn, wens hem heel veel draagplezier
![]()
Maar ik neem aan dat Niels nog wel terugkomt op dit leuke forum?
Gruwelijk ![]()
Woaw next level👌