Patek Philippe only (Deel 2)

Dat is op zichzelf wel relevant ja. Hetzelfde uiteraard voor de 96. Ik heb zelf ook al eerder naar een 2525 zitten kijken. Inderdaad hele mooie en ondergewaardeerde referentie. Lastig in goede staat te vinden wel. Ik vind de 2525 net wat mooier overigens dan de 2551. De 2497 en 2438 zijn prachtig maar geef mij maar de simpelere en elegantere versies. Ieder zijn ding!

Wenger en Emile Vichets. :star_struck:

Zijn niet allemaal van Wenger :crazy_face:

2 likes

Zijn niet allemaal even betaalbaar :money_mouth_face:

1 like

Snap ik. Maar referenties in die tijd waren anders dan nu. Je ziet dat de 565 zelfs met kleine seconde en centrale seconde is geproduceerd. Tegenwoordig zou dat 100% een eigenstandige referentie krijgen.
Daarbij werden die referenties decennialang geproduceerd. Tenzij je er eentje uit de jaren 30/40 hebt, vind ik het dus onzin om een bepaald horloge ‘historisch relevant’ te achten omdat het een bepaald ref nummer heeft

Ik begrijp je punt maar laat ik het zo zeggen. Ik bedoelde met een 570 dan ook een vroege 570, net zoals ik een vroege 96 zou kopen als ik een 96 zou kopen.

2 likes

Iets moderner, maar met precies genoeg tierelantijntjes :sunglasses:

19 likes

och ! deze is echt wel :drooling_face:

If you know, you know :call_me_hand:

Feliciteer Niels maar namens mij, wat een mooie PP. Mag hij zeker trots op zijn, wens hem heel veel draagplezier :+1: :ok_hand:

Maar ik neem aan dat Niels nog wel terugkomt op dit leuke forum?

12 likes

37 likes

Gruwelijk :heart_eyes:

1 like

Woaw next level👌

1 like

Dit maakt nieuwsgierig. Welke Patek hebben we het over?

1 like

Zie post 1405 van @Stifstaf die names Niels zijn Patek poste👍

1 like

Zijn sommige sommige extreem gefortuneerde horloge verzamelaars echt horloge verzamelaars of verzamelen ze gewoon wijzerplaten ?

De 5970 is zonder discussie een topper binnen Patek, voor 200 k vind je alle varianten. Doe er een kleine 100k bij voor de platina

Nu, daarnet wet op Phillips Hongkong een rood gouden geveild met een unieke dial.
Dus kast, binnenwerk, afwerking, …… alles 100% hetzelfde …. Enkel een andere wijzerplaat

All fees included verkocht voor een 1.4 miljoen !!

Dat maakt een extra 1.2000.000 voor dat wijzerplaatje ??
Ik begrijp het met momenten niet goed meer.

Voor 1.4 mio koop je evengoed:

1 5970 wit goud en,
1 5970 rood goud en,
1 5970 geel goud …… EN
Doe er voor de fun nog 3 !!! Van die platina 5970 bij

3 likes

Bij dit soort dingen gaat het toch niet meer om het item, maar juist om hoeveel je er voor betaald hebt.

Je maakt een denkfout. Jij vergelijkt hem met andere 5970’s, maar je moet hem vergelijken met andere UNIEKE Pateks.

Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een 5970 hebben? Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze Patek hebben waar er maar 1 van is?
Wil jij liever tot die eerste grote groep of tot de laatste behoren?

Het feit dat het dan een perpetual calendar chronograaf is, maakt de begeerlijkheid nog groter. Want dat is (los van minute repeaters) toch wel de top van de range. Hoeveel mensen kunnen zeggen dat ze een UNIEK stuk hebben van het topmodel van Patek? Ergo 1.4 miljoen.

2 likes

Ik vind overigens álle voorgangers mooier dan de 5970. Het zou voor dat geld zo’n beetje mijn laatste keuze zijn bij Patek.

Als je die rosegouden met die plaat koopt, dan heb je bovenstaande al.

Jain. De 3970 is heel mooi (voorgangers sowiso) maar soms is 40mm net iets mooier :crazy_face:

Dan is de verhouding hoogte - diameter net iets beter.

Imo.

1 like