Patek Philippe only (Deel 2)

Is dit niet een Saatchi dial?

Toen ik écht met de hobby begon (rond 2015) was een standaard 5970 ruim onder 100k, beginnend bij 80k zoiets. Kende naogoan….

1 like

Dat is geen Saatchi. Saatchi waren er telkens 5, deze is uniek.

De 5970P kostte een 100 winkelprijs toen die uitkwam.

Heb hier nog ene oude catalogus liggen uit 1997 … Stalen Nautilus een 7200 euro :slight_smile:

3 likes

Daar kan ik wel inkomen. Wat dat betreft was Blancpain ver vooruit. Die hadden in de 80s/90s automatische perpetual chrono’s <13mm dikte. En dat in een 34mm kast. (Ik zeg niet dat die mooier waren/dragen, maar technisch wel top).

Ik geloof niet dat de perpetual chrono in 34mm geproduceerd is, zeker wel in 38 en 40 als Léman en in 42 als Le Brassus met een rattrapante erbij. De 1185 als gewone chrono is natuurlijk wel als 34mm gebouwd.

Mocht ik abuis zijn dan ben ik wel heel erg benieuwd. Ik heb er nooit eentje gezien

En

Nu ben ik ook benieuwd. Los van dat we hier de 5970 bespraken :joy:

Die dus gewoon hetzelfde uurwerk heeft als de 3970

Blancpain 5585. 34mm bij <12mm dik. De FP1185 chrono met een perpetual calendar module

Meer info: Flashback: the 1993 QP Chronographe 5585 - The Blancpain Blog

Hij bestaat zelfs als rattrapante 5581

8 likes

Werkelijk prachtig! :ok_hand:

Exact 34,5 x 11,5

Das toch ook een tonnetje met die diameter :joy:

1 like

Fair enough. Weer wat geleerd. Toch geef ik de voorkeur aan een 2585 of een 6056 :wink:

1 like

Snap ik hoor. Die maatvoering is wel gangbaarder.
En ik ben blij dat je de 6056 en niet de 6656 noemt. Daar zie je een reden dat merken die secondewijzer weglieten op perpetuals. Geen porem.

Dit is periode van J.C. Biver toch?

1 like

Zeker. Een van de laatste en meest ultieme uitwerkingen van de six master pieces collectie. Dat is de kern van de Biver era

:joy:

Wat is je punt ? In de wereld van dit soort luxeproducten is 2800 stuks echt een stortvloed. Echt speciale Birkin-tassen of Ferrari’s komen nog niet in de buurt van een derde van dat aantal.

Zelfs Seiko heeft limited edities met een kleinere oplage gemaakt.

Bij grote groep moest ik lachen.
Vooral omdat hele volksstammen alle vier de versies hebben.

Nog één post offtopic. Ik geef de voorkeur aan een centrale secondenwijzer. Ik zie het als één van de grote pluspunten van mijn Master Perpetual en een reden, als ik een rosé perpetual erbij zou kopen, om de voorkeur te geven aan een UN Perpetual Ludwig boven de 6056. Hoewel de Perpetual Ludwig dan weer de maanfase mist.

De kroon van het werk van Biver is voor mij de Léman

1 like

Die kende ik nog niet. Heel mooi model.
Ik ben ook fan van centrale secondewijzers, maar op de 6656 vind ik het echt ronduit lelijk en geef ik heel hard de voorkeur aan de versie zonder secondewijzer. Mijn vermoeden is dat het bij mijn IWC Perpetual ook net té druk zou worden met centrale secondewijzer. De JLC perpetual kan het goed hebben, maar op die nieuwe perpetual van JLC met geïntegreerde band ben ik blij dat ze hem achterwege hebben gelaten

1 like

NWA!
Lekker opstarten zo!

77 likes

Heerlijk horloge, gefeliciteerd!

1 like

Ik ben al met lelijkere aanwinsten opgestaan.

Hele dikke proficiat, prachtig stuk!

Grappig bandje.

1 like

Heel mooi :ok_hand:

1 like