Dan de wordltimers enamel → moonhoase → standaard versie
nadeel van die WT die dingen zijn zeer moeilijk afleesbaar.
Bovendien vind ik de WT die Andersen maakt VEEL mooier dus zou mijn voorkeur niet naar Patek gaan.
Ik draag mijn Patek vaak en ben er blij mee. Ik draag hem casual en zakelijk maar als ik echt in “pak” ga, draag ik liever een horloge van maximaal 36mm. Nu kietelt het een beetje om een Patek dresswatch toe te voegen aan de collectie.
What to do?
Verkopen voor een kleinere “echte dresswatch”.
Houden en lekker dragen als daily en gewoon op een andere manier geld vrijmaken voor een tweede Patek.
Als je extra geld wil uitgeven aan nog een Patek, moet je dat vooral doen. Echter als dit al geen dresswatch is die je onder een pak kan dragen dan weet ik het ook niet meer.
Ik zou de 5070 en 5101 omdraaien, maar verder exact dezelfde volgorde. 5101 is voor de meeste mensen onbekend, maar een uniek aanbod binnen de historische Patek catalogus
5205g vind ik heel fraai maar qua maat ook iets te groot voor een dresswatch én ik kan niet wennen aan de gaten in de lugs…
Ik denk dat het nog even doorsparen wordt een een ouder type worldtimer wordt die er op termijn naast mag komen.
. Zie het zo voor me. Die flank, subtiel verhuld uitstekend onder je mouw, met elke centimeter dat hij meer in het zicht komt, nieuwe details.
@maboc Bij dat fletse vooraanzicht denk je misschien; wat een drukke plaat en slecht afleesbare, rare wijzers. Ik heb niets met bootjes, geen nut voor een worldtimer en ik heb geen gelegenheid waar ik dit ooit zou dragen.
Totdat je deze in het echt vast hebt en (mocht je dit nog niet uit jezelf doen) iemand je wijst op de details, de verhoudingen, de perfecte imperfecties.
Opeens valt je op, hoe die wijzers het licht vangen en plots zeer afleesbaar worden, maar tegelijkertijd prachtig inmengen in de stijl van de schildering op de wijzerplaat.