Je hoeft je niet te verdedigen.
Meneer Patek Philippe (die eigenlijk Thierry Stern heet) heeft heel wat losgemaakt met die uitspraak, en het is zo’n beetje een wederkerend grapje geworden.
Deze ook prachtig !! Hoeveel uur gangreserve heeft het? Ben benieuwd naar de frequentie dat het afgesteld moet worden. Ben maar een simpele three hander man.
Vroeger was de 3970 altijd de grail voor mij, maar ik heb dit moeten bijstellen. In mijn optiek (en ik kon dit pas zeggen nadat ik het horloge ook echt om de pols heb gehad) gebeurt er te veel op een te klein oppervlak. Het horloge is mij te druk.
Bij de 3940 is dit helemaal niet aan de hand. Er is veel meer ruimte op de wijzerplaat om te ademen en dat maakt het horloge voor mij een stuk aantrekkelijker.
Overigens heb je natuurlijk grails en grails. De ultieme grail blijft voor mij de 3448 perpetual calendar. Maar die heb ik nog nooit vastgehouden. Misschien maar beter ook, dat houdt de droom in stand.
Wel al bezig geweest met een vouwsluiting voor de Calatrava-cross en begreep dat er dan gelijk een nieuw bandje bij moet worden gekocht. Totale prijs is dan iets van €4600 voor een sluiting😄