Patek Philippe only (Deel 2)

7 likes

1402467831

9 likes

Het kan heel goed dat ik nooit een Patek zal bezitten; mijn ‘prioriteit’ ligt bij wijn.

ik had laatst van een collega een witgouden calatrava in mijn handen; heel gaaf en inderdaad; plaatjes en live maakt een wereld van verschil!

Nul haat, slechts bewondering. Maar dit viel me op

1 like

Je hoeft je niet te verdedigen.
Meneer Patek Philippe (die eigenlijk Thierry Stern heet) heeft heel wat losgemaakt met die uitspraak, en het is zo’n beetje een wederkerend grapje geworden.

3 likes

Echt de domste uitspraak ooit. Maar deze discussie is al 10 keer gevoerd. Dus prima zo.

2 likes

15 likes

Calatrava kluis in, Annual Calendar kluis uit :star_struck:

31 likes

34 likes

Super deze. Een oprechte vraag, is het ingewikkeld om het weer goed op datum dag maanstand etc te zetten?

2 likes

Patek zelf is er heel strikt in. Als ik hem helemaal correct instel volg ik volledig de guideliness van Patek:

The calendar corrections must be performed
strictly in the order described below:

1. Move the hands to 6 a.m.
  2. Set the date to the first day of the month
  3. Correct the month
  4. Correct the date
  5. Correct the day of the week
  6. Correct the moon phase
  7. Set the time

En vaak heb ik hier geen zin in, en stel ik alleen de tijd goed in :smile:

4 likes

Dank je wel voor je antwoord. Klinkt inderdaad als een hele proces / stappenplan haha

heel mooi :ok_hand:

Fantastisch! Wat een mooi horloge zeg

Kijk, eindelijk iemand met de juiste prioriteit :wine_glass:

1 like

Bij de 3940 was dat geen probleem. Veel allemaal reuze mee.

Zolang je maar zorgt dat de tijd op 0800 uur AM staat.

25 likes

Deze ook prachtig !! Hoeveel uur gangreserve heeft het? Ben benieuwd naar de frequentie dat het afgesteld moet worden. Ben maar een simpele three hander man.

1 like

Poh iets van 40-45 uur?

Maar wel automaat! En dat met maar 8 mm dikke kast :sweat_smile::wink:

4 likes

3940 is echt DE ultime 1 piece collection

1 like

Geweldig mooi horloge. Jammer dat ze dit nu niet meer maken. Tijdloos en ingetogen.

2 likes

Vroeger was de 3970 altijd de grail voor mij, maar ik heb dit moeten bijstellen. In mijn optiek (en ik kon dit pas zeggen nadat ik het horloge ook echt om de pols heb gehad) gebeurt er te veel op een te klein oppervlak. Het horloge is mij te druk.

Bij de 3940 is dit helemaal niet aan de hand. Er is veel meer ruimte op de wijzerplaat om te ademen en dat maakt het horloge voor mij een stuk aantrekkelijker.

Overigens heb je natuurlijk grails en grails. De ultieme grail blijft voor mij de 3448 perpetual calendar. Maar die heb ik nog nooit vastgehouden. Misschien maar beter ook, dat houdt de droom in stand.

4 likes