Patek Philippe only (Deel 2)

Ik moet niet te mans doen, voor mij is dit ook heel veel geld.

1 like

Gaaf man! Proficiat

1 like

@JohnvdT kreeg een melding. :sweat_smile:

2 likes

Aan alle nieuwe Patek bezitters, proficiat.
Aan alle nieuwe niet Patek bezitters, ook proficiat.

2 likes

Hij is zeker dun, maar heeft een mooi bol glaasje. Band is 18mm inderdaad en origineel Patek.

2 likes

Dank! Nog een plaatje dan, vandaag ook weer om de pols

14 likes

Ik heb dat volgens mij al eens eerder gezegd. Patek doet dat heel slim. Zij maken brede l2l en een mooie taper om het horloge groter te laten lijken.

Mijn 2450 is zelfs 21/14 met ‘maar’ 35mm diameter doorsnede.

5 likes

Jazeker, ècht mooi begint boven de 50….
Gaat mij niet lukken, afbetaling doe ik niet aan mee en sparen ook al niet.

Alle nieuwe Patek bezitters: Van harte gefeliciteerd en uitermate veel draagplezier gewenst! :fire:

Plaatje voor de sfeer.

19 likes

Klopt, maar het verschilt per horloge (en per band!) hoe geslaagd ik het vind. Ik heb wel eens een 5196P met de originele 21mm glim alligator gedragen en vond dat het hele horloge uit verhouding halen.

21/14 is ook wel de heftigste taper die ik heb gehoord. Die van mij gaat 18/14

1 like

Vacheron deed dat ook. Deze is qua formaat vrijwel identiek aan die van Rory. Ik heb er een 18-14 croco op zitten. Dat doet het echt geweldig (vind ik dan).

6 likes

Ik vind deze calatrava toch echt één van de mooiste!

1 like

Hebben wel meer vintage pateks.

Maar het valt niet op bij het dragen.

NB 5196 heeft sowiso vreemde verhoudingen. Kast van 37mm en lange lugs. Vind die ook niet fijn dragen en eigenlijk altijd te groot.

2 likes

41 likes

En? Helemaal verliefd?

1 like

Verliefd, verliefd… ik vind hem prachtig!! Draagt super en het Jip- en Janneke geluidje van de rotor is helemaal leuk.

5 likes

Is er eigenlijk iemand op het forum met deze 5146G?

14 likes

Heel gaaf Niels!

1 like

vette foto!

Zo, het mag wat kosten :grin:

Ik zou die nieuwe sluiting lekker achterwege laten. Zo is hij super elegant. Met die zegelring sluiting wordt hij weer net over de top imho.

Hoe dan ook veel plezier ervan!

Niet van mij helaas!