Patek Philippe only (Deel 2)

een standaard buckle t.o.v. een folding clasp, voor beide is wat te zeggen.

• enorme prijsverschillen uiteraard
  • een standaard buckle kan je inherent strakker om de pols dragen
  • bij een folding clasp is minder kans dat het horloge uit de handen glijdt tijdens het omdoen
  • het counter gewicht van een folding clasp is lekker
  • esthetisch is een folding clasp ontzettend mooi.
1 like

Je zou bijna zeggen een standaardgesp t.o.v. een vouwsluiting

2 likes

Als ik het geld zou hebben voor een Patek dan zou deze het worden, een gris of een rosé

Ik vind de Calatrava-cross aan de binnenkant van de pols persoonlijk wel erg mooi en het maakt het wel af. De sluiting in rosegoud kost echter €4100 en daarbij komt een verplichte nieuwe band die nog eens enkele honderden euro’s kost. Grosso modo komt het dragen van de Calatrava-cross nog eens neer op €5000.

Buy once cry once?!

3 likes

Net een DD wijzerplaatje.
Alleen nu heb je full gold :sunglasses:

Op een dressert altijd een simpel gespje.

Deze klatser is een ander verhaal, vouwsluiting it is.

Kun je die niet grijs zoeken?

Edit. Laat maar. :joy:

1 like

Zie ik hem nu op chrono24 staan?

1 like

Ik word steeds vaker geplaagd door de gedachte om mijn 16238 in te ruilen voor een PP 3738… Ik draag de DJ vrij weinig en de PP zou ik in tegenstelling tot de DJ wel onder een pak of jasje dragen (wat ik zeer regelmatig aan heb). Een goede vinden, wordt wel een flinke uitdaging gok ik… maar goed, dat is natuurlijk ook weer een groot deel van het plezier… :grin:

:arrow_right:

11 likes

Ik zou lekker die DJ houden en dragen.

Als je er een leren band op zet, past die prima onder een jasje.

(Nu ook trouwens) :sweat_smile:

6 likes

Hij kan zeker op leer, maar tis niet echt chique te noemen

Zodra ik een eigen Stratton Oakmont heb opgericht, durf ik hem onder mijn krijtstreep naar kantoor om te doen… :rofl:

9 likes

Overigens jammer dat je de Ellipse weinig ziet. In wat oudere posts heb ik hem wel eens voorbij zien komen, maar die gebruikers zijn geloof ik niet meer echt actief…

1 like

Ik vind zo’n Ellipse echt supervet, zolang hij niet al te klein is.

1 like

Moet inderdaad wel een beetje body hebben, ik zou wel eens willen passen maar er staat weinig te koop in NL. AVW heeft nog wel eens wat in de loop, ik ga het eens in de gaten houden.

1 like

Alhoewel de DJ echt heul gaaf is zou ik dit altijd doen, zo’n ellips kan perfect onder een pak maar staat ook geweldig bij een t-shirt en sneakers…maargoed, ik ben wat bevooroordeeld qua kastvorm!:sweat_smile:

1 like
2 likes

Ik vind de Ellipse zooooo vet, en dan vooral de 3738. Enige jammer is dat deze ontzettend gehyped is de laatste jaren, vooral door John Reardon.

Tot een paar jaar terug kon je onder de 10k een perfecte 3738 kopen. In korte tijd zijn die prijzen verdubbeld.

3 likes

Op C24 staat er 1 in Duitsland met D/P voor 1k meer. Dat zou dan mijn voorkeur genieten.

1 like

Ik vind ze ook heel vet!

Ik zou dan juist voor een ellipse kiezen die niet de hele pols vult.
(Ligt uiteraard ook aan je pols, 18cm hier)

Deze 4648 is 27 x 32mm. Dat is pak hem beet gelijk aan de cartier tank medium 25x33 als ik mijniet vergis. Dat zou voor mij genoeg zijn.
Ook nog eens witgoud met blauwe plaat! :yum:

5 likes