Gladde beentjes hoor ![]()
![]()
Mooie wijzerplaat.
Is de kast van origine zo afgerond, of is dat het resultaat van jaren polijstwerk?
Goede vraag, daar heb ik me ook uitgebreid over gebogen. Maar dit is echt hoe het hoort te zijn. De stijl is erg vergelijkbaar met bv. de 5110 worldtime of de 5035 annual calendar, horloges uit vergelijkbare periode.
Wordt er echt ājarenā gepolijst?
Wel, om de 7 jaar zeker eens?
3x polijsten kan een kast aardig ruĆÆneren.
Weet niet hoe oud dit model isā¦
ruineren kan al na ƩƩn keer ![]()
Volgens mij is deze van 1995 (laatste jaar dat sigma dials werden gemaakt). Maar dit exemplaar heeft veel in een bureaulade of kluis gelegen.
Het blijven in deze categorie ook lastige zaken, dat polijsten. Zo ben ik twee keer dichtbij een Datograph geweest. EƩn keer betrof het een niet gepolijste en die vond ik uiteindelijk teveel gebruikerssporen hebben, en de andere keer was hij overduidelijk een keer teveel gepolijst. Het is lastig bij hooggepolijste horloges en zeker als ze 65k kosten moeten ![]()
Ja, Patek heeft een (aanzienlijk) aantal modellen die van fabriek uit wat ronder zijn van vormen - en ik ken ze lang niet allemaal - vandaar mijn vraag.
Goud deukt al wat makkelijker dan staal ook, dan is de verleiding om die polijstpad boven te halen weer groter.
Ik moet daar altijd een beetje om lachen. Ik zag vorige week een hele mooie Portofino in het rood en ik stond op een taxi te wachten net als deze mijnheer en hij zei āja maar dat is een instap-Ferrariā. Toen dacht ik aan hoe debiel dat eigenlijk klonk. In mijn ogen is er āno such thingā.
De 6119 is gewoon prachtig, al weet jij dat niet persee vaak te vangen op een foto.
Net als deze āinstapāPatek, vat de āinstapāferrari voor mij misschien wel het best de essentie van het merk en de beleving.
Meer functies, power, toeters en bellen maken die dingen misschien wel duurder, maar daardoor niet per se leuker.
Wat niet wil zeggen dat de topmodellen per definitie niet geslaagd zijn, natuurlijk.
Ding laat zich lastig fotograferenā¦
Ćf de plaat mooi, òf de wijzersā¦. Zelden samen⦠![]()
Ik snap die redenatie ook nooit. Dus je kan beter de duurste BMW kopen dan de goedkoopste Ferrari ofzo? Nee, geef mij maar die Ferrari natuurlijk ![]()
Hier op het forum is het ook een trend om alles modaal of instapper te noemen, terwijl je tienduizenden euroās uitgeeft en iets heel moois hebt. Maar goed, is ook een humor ding denk ik.
Vooral een beetje tof doen denk ik.
Volgens mij is dat alleen in Rolex-only het geval. Dat topic heb ik gedempt en lees ik niet meer. Voor de rest is een Calatrava natuurlijk wel āentry levelā naar Patek maar dan is het nog steeds een Patek.
De Gucci-pet onder de horloges ![]()
Geintje natuurlijk hĆØ
Het is ook echt een beetje Nederlands, niet te trots doen met je mooie bezittingen, beetje downplayen, dan oogt het minder obsceen dat je zoveel geld hebt uitgegeven. In veel andere landen is het juist een teken van succes, terwijl we in Nederland ons moeten schamen bijna.
Ik vind dat iemand gewoon trots mag zijn op het feit dat je hard hebt gewerkt en dan bijvoorbeeld de meest herkenbare en klassieke Patek kan bezitten, de droom van menig horlogeverzamelaar.
Helemaal mee eens hoor.
Zou maar erg zijn mochten wij als zelfverklaarde horlogeclub neerkijken op patekā¦