Patek Philippe only (Deel 2)

was het niet zo dat onze @jpm met zijn Patek op de heftruck zat?

2 likes

Ik denk wel dat ik bij de best betaalde heftruckchauffeurs ter wereld hoor maar mijn Patek draag ik niet tijdens die bezigheid; ik ben er zuinig op en gepolijst goud krast als een k*t in het zand.

6 likes

Daar kan ik mee leven :grinning:
Beter dan geen cijfers op die plaatsen? Of gewoon een dot ?

Maakt niet uit, het is nooit goed.

1 like

Vraag het eens aan chat?

1 like

???

Ik vind wel meer dingen niet kloppen aan dat horloge. De afmetingen van de wijzerplaat zelf zitten niet slecht maar met zo’n knoert van een bezel errond lijkt die plots te klein, en lijken de subdials scheel te kijken. Dubbele (triple?) sector is beetje te veel, er blijft weinig ruimte over om het in balans te brengen. Dan inderdaad die afgekapte cijfers. Hmja.

Lelijk is die nog altijd niet hoor, daar niet van. Maar doe mij dan toch maar dat eenvoudige, goedkope, plebeiaanse instappertje van @JohnvdT, die heeft dat - in mijn ogen - véél beter geregeld. :stuck_out_tongue_winking_eye:

4 likes

Ik denk dat eea ook een reden heeft. De subdials staan redelijk dicht op elkaar vanwege het uurwerk.

Als je dan toch een groot horloge wil maken zul je de kast moeten oprekken en de dial.

Hier zie je de pp in relatie tot een kleinere vc.

Dus @helaasweermijnloginvergeten ik ben bang dat het toch niet alleen de afgekapte cijfers zijn als je dit design ontleed.

De 5170 vind ik persoonlijk mooier. Maar daar vinden andere liefhebbers weer van dat de subdials niet gecentreerd staan een puntje van aandacht.

En zo kom je tot de conclusie dat een horloge nooit perfect is voor iedereen.

Behalve een submariner dan :stuck_out_tongue_winking_eye:

10 likes

Uiteraard, voor mij de mooiste Patek maar dat is maar 1 mening. En de Breguet splitsecond die ik onlangs platste vind ik eigenlijk mooier :slight_smile: , goed wetende dat ik ongetwijfeld een minderheid zal vertegenwoordigen.

2 likes

Welja, het uurwerk is inderdaad te klein voor het geheel. Kudos dat ze er geen kolossale.wijzerplaat over geplamuurd hebben - dat was weer op een andere manier lelijk uitgedraaid - maar dat horloge met 2mm minder bezel/kast rondom was onmenselijk veel mooier geweest. Vind ik dan.

Akkoord. En ik vind dat net de charme van dat horloge - gecentreerde subdials heeft iedereen al tenslotte. :face_with_hand_over_mouth:

1 like

Dat is net de hele aantrekkingskracht van dat horloge voor mij… anders was het “gewoon” een chrono.

1 like

Nou dan nog een plaatje.

@Bwatched vergeeft het mij vast wel. Ik weet dat hij mooiere foto’s heeft van zijn horloge :sweat_smile:

.
.
.
.

18 likes

Klopt!

28 likes

29 likes

34 likes

:heart_eyes:

1 like

Voor wat betreft de Submariner; iedereen min één

Ja van @JohnvdT wisten we dat al. Je hoeft dat niet nog een keer te benadrukken. :joy::stuck_out_tongue_winking_eye:

:rofl: als je in een magazijn werkt wel.

Heb ik van horen zeggen, maar niet van mijn magazijnmedewerkers

1 like

1929 toch vet

12 likes