Dat zou kunnen, maar waarom is er dan een volledige service nodig?
Dangerzone? ![]()
Krijg je op papier uitleg van deze duistere waarschuwing?
Balen man, ik hoop dat het goed opgelost gaat worden.
Dat kan een horlogeverkoper in de voorwaarden zetten, maar het valt te betwijfelen of dit stand houdt.
Als ze hem toch open moeten maken, om bij de datumschijven die nu niet goed staan en de wieltjes die ze gaan vervangen/goed terug plaatsen, hebben ze het meeste van het uurwerk er al uit, dan is het zonde om 'm niet meteen een tip top terug te geven.
Datum niet verzetten in een bepaalde tijdsperiode staat meestal in het boekje van de fabrikant.
Heb ik dat gedaan? Of de vorige eigenaar wellicht? Ik ben me van geen kwaad bewust eigenlijk. Mijn horloge is stuk that’s it. Voor de rest laat ik je met plezier weten of je gelijk hebt als ik meer weet. Eerst dinsdag maar eens kijken.
Dus het is niet noodzakelijk. het ging mij erom dat er op voorhand werd aangegeven dat het een gevalletje volledige service gaat worden.
Bij mijn 3940 is iets vergelijkbaars gebeurd, geen paniek, was zo gefixed.
RFM!
Yes!
Daar hebben ze zelf een hele lederen map met een boekje voor gemaakt, mijn 5960 had zelfs een “danger indicatie complicatie”
Wat ontzettend vervelend om te horen @JPM
Omdat ik weet dat het een heel gedoe is om alles exact juist te zetten, zet ik normaal gesproken alleen de tijd correct. En als ik de dag, datum en moonphase wil verzetten dan volg ik de gebruiksaanwijzing tot op de letter.
Balen @JPM !
@doublequickset, draag je jouw horloges ook wel eens zonder de datum/dag/maand/maan goed te zetten?
Gewoon met alleen de tijd goed?
Datum en vooral maanfase zet ik zelf lang niet altijd goed. Maar dat zal hier vloeken in de kerk zijn denk ik.
Nooit. ![]()
![]()
De tijd staat altijd goed als ik hem draag (Andy Warhol style gaat mij zelfs te ver). De rest staat vrijwel nooit correct ingesteld.
Edit - bij mijn Lange 1 zet ik de datum altijd goed. Zo’n bevredigend gevoel, die drukker om de datum de verzetten. En veel minder (fout) gevoelig dan de uurwerken van Patek.
Rolex only.
Patek is niet gemaakt om te dragen ![]()
Je kan ook een winder gebruiken.
Dus, eigenlijk is de reputatatie van Rolex voor topkwaliteit en megabetrouwbaarheid, vooral het gevolg van dezelfde klantenpool en het vergelijk met Patek.
Top! ![]()
![]()
![]()
It all makes sense now.
Zeker te veel aan gefriemeld? Succes.
Zeker? Die conclusie heb je alvast gemaakt?