Waanzinnig horloge ![]()
Video is van Patek zelf, delen blijkt geblokkeerd.
Even op “op youtube kijken” klikken
.
Er zijn vele mooie filmpjes van die mannen.
Geef je credits!
Misschien wel de eerste PP liefhebber wereldwijd die dit aankaart waarvoor kudos ![]()
Scherpe lijn bij eerste rij en niet bij de tweede rij maar wel erboven, beetje raar van PP?
Typisch een CNC malfunction, ruik bijna een terugroepactie?
En maak je niet te druk om die pushers ![]()
Bij het service center hier in Apeldoorn vertelden ze als ze het met een loupe niet kunnen zien, dan gaan ze er niets aan doen.
Je kunt het dus met een microscoop of macro lens best zien, maar er dan zijn er altijd dingen die opvallen.
Ze hanteren dus een bepaalde vergroting die overeenkomt met de loup die een horlogemaker gebruikt. Als het dan niet waarneembaar is, zal het niet onder garantie hersteld worden.
Even een update van mijn grail; hij is helaas overleden zonder aanleiding en zal naar alle waarschijnlijkheid moeten worden gereviverfd. Tempus zag onder een loep wel flinke schade aan de kast, maar die heb ik gelukkkg gelijk middels foto’s gelijk gemeld nadat mijn vrouw het horloge heeft opgehaald. Daar ontstond eigenlijk al de eerste irritatie daar ik dacht hem blind te kunnen kopen omdat de advertentie ‘mint’ omschreef. Al met al ziet het er niet goed uit en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dit horloge heb gekocht.
Anyway, ik ga lekker van de kerstdagen genieten met een Reverso om de pols. Ik wens iedereen dit dit leest mooie dagen toe.
Zure shit JPM… en dat met deze categorie horlogerie. Wel weer tot leven te krijgen?
Ik had je een veel mooiere kerst gegund. Gelukkig heb je nog wel een reverso ![]()
Wat een desillusie. Sterkte en succes!
Oei! Dat valt lelijk tegen…
Ik wens je de allerbest mogelijke afhandeling van dit verhaal en hoop in de toekomst terug vrolijkere foto’s ervan te mogen bewonderen op dit forum.
Maar ik snap t niet helemaal. Onder loupe flinke schade. Die je met blote oog niet kan zien?
Jawel hoor, dat zie je wel. Het gaat erom dat het een lastige situatie is om aansprakelijkheid aan te tonen als de verkoper bijvoorbeeld beweert dat het horloge ergens tegenaan is gestoten en daardoor kapot is gegaan, hetgeen niet gebeurd is. Het is inderdaad vaag omschreven door mij, maar het gaat erom waarom het horloge stuk is, wat het kost en wie er aansprakelijk is. Voor mij is het nu al een nachtmerrie eigenlijk dus parkeer het maar even
Komt goed, even de vastgelopen complicaties servicen en bij tempus gelijk een licht polishje er overheen.
Volgend jaar weer als nieuw ophalen.
Fijne kerstdagen.
En gewoon in orde laten maken bij Patek en kosten delen? Is dat een optie?
dat is echt zuur,wat zeiden de mensen in het zuiden van de situatie betreft schade aaan de kast en helemaal van het uurwerk??
Hm, balen man. Berg gezeik weer waar je niet op zit te wachten. Succes.
Zal wel een lastig verhaal worden met een welles nietus. Zeker als je het horloge dagen/weken zonder problemen hebt gedragen en het (zo lijkt het) in ene niet meer werkt.
Achteraf is mooi wonen natuurlijk maar waarom heb je er niet voor gekozen om details foto’s te ontvangen bij aankoop van zowel binnen als buiten kant? Als de schade relatief makkelijk te zien is dan had je dat een hoop gezeur (en mogelijk geld) kunnen schelen.
Ironisch genoeg was ik zaterdag nog bij Rob van Steltman in Den Haag om te vragen hoe ik hem het beste op tijd kon zetten en de dag erna wisselde hij niet goed meer. We gaan het zien hoe het lopen gaat.
Geen hele gedetailleerde foto’s vragen is fout geweest van mij door te denken dat mint niet subjectief is. Mint is een verkoopleus. Heb gelijk gedetailleerde foto’s die kant op gestuurd met de vraag wat er precies mint is aan grote krassen en toen mocht ik dat bij tempus wel even laten wegvegen maar tot op heden nog niet gedaan. Ik heb het horloge ook nog maar iets van 2 keer gedragen behoudens één hele week in Dubai.
@anon97633772EVHF Alles behoort op dit moment nog tot de mogelijkheden en ben in afwachting van Steiner maar zij hebben op dit moment terecht andere prioriteiten natuurlijk. Komt volgende week wel op gang verwacht ik.
Uiteraard zal ik alle voortgang hier delen, daar leren we met zijn allen weer van.
Fijne feestdagen!!!
Ok. Uiteindelijk is t een prachtig horloge en het kan ook gewoon repareerd worden. Wellicht beter dan hij was, als nieuw. En dan maar kijken wat dat gaat kosten, er zijn ergere dingen. Succes, fijne feestdagen!
Het kleine positieve kantje van deze snelle teleurstelling is dat je nu nog een kans hebt iets te kunnen reclameren bij Steiner. Als het uurwerk straks helemaal geserviced is volgens Patek standards en jij nu inmiddels precies weet hoe je het in moet stellen kan het ook niet meer fout daarna. Nadeel van een dergelijke kostbare complicatie tweedehands kopen lijkt mij namelijk dat je ook nooit zeker weet of de vorige eigenaren zich wel netjes aan de toch wel strikte voorschriften van het gelijk zetten hebben gehouden met slijtage of zelfs al onzichtbare kleine defecten tot gevolg.