Patek Philippe only (Deel 2)

beetje jammer inderdaad die opmerking…

Ja bah. Nu die toch voor die kras op het uurwerk terug moet naar Patek, heb ik gelijk maar aangeven dat ze hem in een ultrasoon badje leggen.

Als die dan terugkomt, (in de gesealde plastic want dat doen ze geloof ik bij Patek) dan laat ik hem daar lekker in zitten.

Kan ik er mooi naar kijken.

1 like

Om even terug te komen op dit draadje over een krasje op het uurwerk basis 29-535 van Patek. :arrow_down:

https://www.horlogeforum.nl/t/wat-voor-auto-heb-jij-deel-9-deel-2/571790/1297?u=brick

Ik heb inmiddels contact gehad met de Patek boutique en de mensen aldaar eea uitgelegd aan de hand van een reeks foto’s welke ik keurig via teams kon delen.

Ze hebben hier direct op geantwoord dat als dat een fout zou zijn, ze dit gelijk heel hoog opnemen en er (zeker richting mij als coulance) alles aan zouden gaan doen om te kijken hoe ze dit voor hun of Patek haar rekening zouden oplossen.
Er werd mij wel aangegeven, (om mijn verwachtingen te temperen) dat het niet meer voor de kerst ging lukken.

Hoe dan ook, na alles foto’s gedeeld te hebben werd ik ongeveer anderhalf uur later via teams teruggebeld.
Men had inmiddels contact gehad met Genève en de mensen aldaar die eindverantwoordelijk zijn voor de afwerking. Die hebben om hun beurt weer contact gehad met de design afdeling en de finishing afdeling.

Er was absoluut niks aan de hand. Wat blijkt, door de handmatige finish van dit onderdeel wordt er inderdaad een scherpe lijn ‘gefreest’.

Alle maar dan ook alle 29-535 uurwerken hebben dit, of ze nou puur chrono zijn, perpetual chrono of splitsecond.

Hieronder nog een foto van een nieuwe 5270 perpetual chrono, waarbij ze dit met hun camera (waanzinnig hoe die kan inzoomen) hebben getoond.

Alle lof voor de mensen in de boutique en bij Patek voor hun - zeker met deze drukke dagen - adequate handelen :clap: :pray:

Ben nu wel aan het balen dat ik geen service krijg waarbij ik de Pusher dna schoon retour krijg :joy:

30 likes

Lijkt me een streepje van het verplaatsen van de tool, of een hulplijn om het patroon uit te lijnen. Kan me voorstellen dat dat courant is, maar of het gewenst is?

Ben nu toch geïntrigeerd waar dat vandaan komt, ik zie het niet in het proces…

2 likes

De charme van handwerk.

1 like

Ik zie helemaal niks. :joy:

1 like

Waanzinnig horloge :ok_hand:

1 like

Video is van Patek zelf, delen blijkt geblokkeerd.
Even op “op youtube kijken” klikken :wink:.

Er zijn vele mooie filmpjes van die mannen.

1 like

Geef je credits!

Misschien wel de eerste PP liefhebber wereldwijd die dit aankaart waarvoor kudos :+1:

Scherpe lijn bij eerste rij en niet bij de tweede rij maar wel erboven, beetje raar van PP?

Typisch een CNC malfunction, ruik bijna een terugroepactie?

En maak je niet te druk om die pushers :innocent:

1 like

Bij het service center hier in Apeldoorn vertelden ze als ze het met een loupe niet kunnen zien, dan gaan ze er niets aan doen.
Je kunt het dus met een microscoop of macro lens best zien, maar er dan zijn er altijd dingen die opvallen.
Ze hanteren dus een bepaalde vergroting die overeenkomt met de loup die een horlogemaker gebruikt. Als het dan niet waarneembaar is, zal het niet onder garantie hersteld worden.

17 likes

Even een update van mijn grail; hij is helaas overleden zonder aanleiding en zal naar alle waarschijnlijkheid moeten worden gereviverfd. Tempus zag onder een loep wel flinke schade aan de kast, maar die heb ik gelukkkg gelijk middels foto’s gelijk gemeld nadat mijn vrouw het horloge heeft opgehaald. Daar ontstond eigenlijk al de eerste irritatie daar ik dacht hem blind te kunnen kopen omdat de advertentie ‘mint’ omschreef. Al met al ziet het er niet goed uit en kan ik mezelf wel voor mijn kop slaan dat ik dit horloge heb gekocht.

Anyway, ik ga lekker van de kerstdagen genieten met een Reverso om de pols. Ik wens iedereen dit dit leest mooie dagen toe.

36 likes

Zure shit JPM… en dat met deze categorie horlogerie. Wel weer tot leven te krijgen?
Ik had je een veel mooiere kerst gegund. Gelukkig heb je nog wel een reverso :slight_smile:

Wat een desillusie. Sterkte en succes!

Oei! Dat valt lelijk tegen…
Ik wens je de allerbest mogelijke afhandeling van dit verhaal en hoop in de toekomst terug vrolijkere foto’s ervan te mogen bewonderen op dit forum.

Maar ik snap t niet helemaal. Onder loupe flinke schade. Die je met blote oog niet kan zien?

Jawel hoor, dat zie je wel. Het gaat erom dat het een lastige situatie is om aansprakelijkheid aan te tonen als de verkoper bijvoorbeeld beweert dat het horloge ergens tegenaan is gestoten en daardoor kapot is gegaan, hetgeen niet gebeurd is. Het is inderdaad vaag omschreven door mij, maar het gaat erom waarom het horloge stuk is, wat het kost en wie er aansprakelijk is. Voor mij is het nu al een nachtmerrie eigenlijk dus parkeer het maar even

2 likes

Komt goed, even de vastgelopen complicaties servicen en bij tempus gelijk een licht polishje er overheen.
Volgend jaar weer als nieuw ophalen.
Fijne kerstdagen.

En gewoon in orde laten maken bij Patek en kosten delen? Is dat een optie?

dat is echt zuur,wat zeiden de mensen in het zuiden van de situatie betreft schade aaan de kast en helemaal van het uurwerk??