Patek Philippe only (Deel 2)

Hm, balen man. Berg gezeik weer waar je niet op zit te wachten. Succes.

Zal wel een lastig verhaal worden met een welles nietus. Zeker als je het horloge dagen/weken zonder problemen hebt gedragen en het (zo lijkt het) in ene niet meer werkt.

Achteraf is mooi wonen natuurlijk maar waarom heb je er niet voor gekozen om details foto’s te ontvangen bij aankoop van zowel binnen als buiten kant? Als de schade relatief makkelijk te zien is dan had je dat een hoop gezeur (en mogelijk geld) kunnen schelen.

Ironisch genoeg was ik zaterdag nog bij Rob van Steltman in Den Haag om te vragen hoe ik hem het beste op tijd kon zetten en de dag erna wisselde hij niet goed meer. We gaan het zien hoe het lopen gaat.

Geen hele gedetailleerde foto’s vragen is fout geweest van mij door te denken dat mint niet subjectief is. Mint is een verkoopleus. Heb gelijk gedetailleerde foto’s die kant op gestuurd met de vraag wat er precies mint is aan grote krassen en toen mocht ik dat bij tempus wel even laten wegvegen maar tot op heden nog niet gedaan. Ik heb het horloge ook nog maar iets van 2 keer gedragen behoudens één hele week in Dubai.

@551er Alles behoort op dit moment nog tot de mogelijkheden en ben in afwachting van Steiner maar zij hebben op dit moment terecht andere prioriteiten natuurlijk. Komt volgende week wel op gang verwacht ik.

Uiteraard zal ik alle voortgang hier delen, daar leren we met zijn allen weer van.

Fijne feestdagen!!!

21 likes

Ok. Uiteindelijk is t een prachtig horloge en het kan ook gewoon repareerd worden. Wellicht beter dan hij was, als nieuw. En dan maar kijken wat dat gaat kosten, er zijn ergere dingen. Succes, fijne feestdagen!

Its blue today :sparkles::sunglasses:

37 likes

Het kleine positieve kantje van deze snelle teleurstelling is dat je nu nog een kans hebt iets te kunnen reclameren bij Steiner. Als het uurwerk straks helemaal geserviced is volgens Patek standards en jij nu inmiddels precies weet hoe je het in moet stellen kan het ook niet meer fout daarna. Nadeel van een dergelijke kostbare complicatie tweedehands kopen lijkt mij namelijk dat je ook nooit zeker weet of de vorige eigenaren zich wel netjes aan de toch wel strikte voorschriften van het gelijk zetten hebben gehouden met slijtage of zelfs al onzichtbare kleine defecten tot gevolg.

2 likes

Mint condition

Near mint condition

NOS condition

Zit tegen NOS aan!

Ongedragen conditie. Slidertje.

Mint Smint. Bedankt voor de les die wij hier uit mogen trekken JPM.

2 likes

Wat een gedoe en vervelend voor je. Ik verwacht overigens komende week ook nog geen voortgang. Drukste week van het jaar in het zuiden.

Maar ik ben er van overtuigd dat je een dezer weer vrolijk met deze annual om de pols loopt. Want mooi is die zeker.

Geniet ondertussen van je reverso! Prachtig horloge :ok_hand:

1 like

Vervelend man, hoop dat het voortvarend opgelost wordt en niet eindigt in een ‘wij weten natuurlijk niet wat er in de tussentijd gebeurd is’.

1 like

Het gaat vast goedkomen
Ik had hem vandaag best om willen hebben. Kapot of niet :slightly_smiling_face:

Gewoon om de 5 minuten even de tijd checken op de smartphone en de wijzers een tikje verder zetten!

1 like

De tijd loopt prima hoor, maar ik draag hem maar niet om verdere kans op schade te voorkomen.

Verder bedankt voor je bijdrage. Uiteindelijk zal iemand hier wel de stoute schoenen aantrekken en al je vakliteratuur en vele andere waardevolle toevoegingen bundelen, want het zou zonde zijn als dat met de tijd verloren gaat. Pun intended.

Groet.

6 likes

jij bent zeker de leukste thuis,of je gunt een ander het licht niet in de ogen :roll_eyes:

1 like

Je kent kleine Hubertje inmiddels toch wel? Dat is gewoon een grapjurk met een VPN-verbinding. No biggie.

2 likes

Mooi shit zo tijdens de feestdagen zo voor je.
Zal best opgelost worden en dat je er dan maar van mag genieten.

1 like

Ik kan me voorstellen dat je hier enorm van baalt. Een waanzinnig mooi horloge, en dan dit gedoe. Ik hoop dat hij uiteindelijk tiptop weer om je pols belandt en je er alsnog van kunt genieten.

Klote dat je denkt een super horloge te hebben gekocht en dan zo wordt teleurgesteld. Ook wel een boevenstreek van Steiner om zoiets als mint te koop te zetten. Daar zou ik dus nooit meer iets kopen, dan ben je voor mij gewoon met oplichting bezig. enige juiste van Steiner zou zijn horloge terugnemen en 100% centjes terug, al het andere zou mijn gevoel bevestigen.

1 like

Da’s een vrij accurate omschrijving.

De blijkbaar aanstootgevende grolpost was een direct vervolg van de post erboven, waar iemand aangaf het horloge ook graag in defecte staat te dragen. Waarbij ik me inbeeldde dat iemand die een defecte patek draagt ‘m elke 5 min manueel synct.

Mijn ogenschijnlijk veelvoorkomende misplaatste reacties die in verkeerde keelgaten schieten zijn louter contextuele associaties van een brein met ehm… uniek / apart / zonderling gevoel voor humor en volstrekt niet persoonlijk bedoeld.

De gemeende reactie voor @JPM staat iets hoger :wink:

Waarom zou ik iemand oprecht iets anders dan het beste wensen, zeker in zo’n emotioneel geladen tegenvaller met een uitzonderlijk hoogstaand horloge?

11 likes

Hoe je het ook went of keert, een uiterst nare situatie. Ik hoop het beste @JPM , dat hij weer zal lopen zoals het moet. Het zal uiteindelijk wel goedkomen.

1 like

“Oplichting”; dan moet je wel maar even bewijzen dat Steiner wist van een verborgen gebrek danwel gebreken. Ik denk dat het een civiele zaak is waar je nooit uutkomt
Je weet ook gewoon niet wat de geschiedenis van dit horloge is. Voor Steiner lijkt mij dit ook niet zo leuk. We hopen op het beste.