Patek Philippe only (Deel 2)

6711 of de rubberen band dresswatch?

of het echt zware werk?

De opvolger van de 5711 is de 5811 en nee volgens mij is de wens iets van een Aquanaut in goud. Ik weet niet precies wat zij als einddoel hebben. Ik weet wel dat er Calatrava’s en Twenty-fours zijn gekocht om dat te bewerkstelligen.

Een 5167 op rubber hebben ze een wachtlijst (voor zover je daar van kan spreken) van 15 tot 20 jaar zei Stelt.man :rofl:

3 likes

ja excuus. die bedoelde ik.

IMG_1765

4 likes

@Marbleu wat vond je er nu van zo om de pols?

Dank, helemaal eens!
Voor mij is het mn grail en zeker geen opstap naar een heavy hitter. :blush:
Mn volgende wordt ooit een 5235 en dan is het klaar met Patek.

1 like

? Geen idee, maar 40mm bij 11 dikte valt bij mij vaak keurig op de platte pols. Wat vind jij ervan? Ik zit in de 70’s hoek dus aan mij niet besteed en dat gaf ik hierboven eerder al aan.

1 like

Je hebt hem gedragen en om je pols gehad.

En dan vraag ik wat je ervan vindt, en dan krijg ik dit antwoord:

Heb je hem nou wel of niet om gehad en in je handen gehad?

Dit horloge mag je, net als veel horloges, niet beoordelen van een foto.
In eerste instantie vond ik de centrale as door die onderste subdial ook heel vreemd. Maar toen ik dit horologe omhad en zag irl begreep ik het.

Dit is een kunstwerk :wink:

Die dial gradient, die kast en kastpoten zijn fenomenaal en dan blijkt alles op zijn plek te vallen. Draagbaar en mooi :+1:

2 likes

Heel mooi!

1 like

Ik hoop ook ooit zoiets moois te mogen bezitten!

1 like

Objection your honour. Leading the witness.

Krijg je als mensen vaag communiceren :joy:

Ik ben het met je eens. Iemand bekritiseert een prijzig “grail worthy” horloge van een ander op en ietwat onaardige manier.
Dan wordt de vraag gesteld; heb je hem wel eens in het echt gezien en om gehad? Of kom je met deze kritiek vanaf een fotootje?
Daar wordt meerdere malen omheen gedraaid dus er wordt getracht het concreet te maken.
Blijkt uiteindelijk wat iedereen al wist dat de persoon in kwestie het horloge inderdaad nog nooit heeft gepast.
Alle meelezers weten dit al dagen.

3 likes

Ik heb dit horloge ook nooit omgehad, maar de eerste indruk van een foto inderdaad was niet meteen goed. De centrale as door de subdial stoorde mij. Een eerste indruk is bepaald niet onbelangrijk. De horloges waar ik in al die jaren voor viel zag ik in eerste instantie altijd van een foto.
Ik heb wel de 6007G-011 gepast. Maar die valt erg groot uit voor mijn smalle pols. Ook iets om rekening mee te houden.

De concave bezel en de skeleton lugs zijn niet te zien op de foto. Die maken dit horloge. Bij Patek komt de eerste indruk pas al polso. Niet te vangen in een foto of video. As door de subdial viel mij niet op. Is ook maar een moonphase en een 24 uurs aanduiding dus lijkt me duidelijk genoeg daar op 6.

2 likes

Bij een GTG in Utrecht was ik direct overtuigd door de schoonheid en proporties.

Op foto’s en youtube vond ik het al wel mooi, maar “live” nog veel meer.

20 likes

Dat klopt. Maar helaas zijn er heel veel horloges die op de pols en in de hand de foto doen verbleken.

Patek heeft er daar helaas heel veel van. Irl vaker veel mooier dan op welke foto dan ook.

1 like

Eens.

24 likes

is gewoon een heel gaaf horloge

1 like

Prachtig horloge Grow !!
Staat je goed
Geniet ervan