Eens ![]()
Zoals zoveel bij dit merk ![]()
Die klopt gewoon.
Hahaha proleten klok is het ook, zo’n 5205 ![]()
![]()
Hoi. Wat zijn de maten van dit ding ongeveer?
Het ontwerp zelf doet me 35 mm verwachten, maar om de pols lijkt ie misschien wel 39?
Heel mooi horloge, de essentie van Pateks klasse imo.
Edit: even opgezocht. 33 of 34 x 7.5.
Microrotor! Understated juweeltje, dit!
Van welke?
Die 5000 (vermoed ik na even zoeken op het www?) dus hierboven. Tenzij ik mis gezocht heb?
Ik ga me even inlezen!
Ik denk dat het in meerdere opzichten een interessant horloge is. Hoe meer je je in dit horloge gaaat verdiepen hoe meer je hem gaat begrijpen en waarderen.
De diameter is idd ongeveer 33mm, maar hij heeft hele mooie lange lugs waardoor hij toch mooi draagt. Door het geelgoud en de applied numerals heeft hij ook behoorlijk wat presence. Hij heeft het microrotor uurwerk, wat je normaal alleen in de veel gecompliceerdere horloges terug ziet. De 5000 werd opgevolgd door de 6000 en die weer door de 6006. Daarna kwam ook nog de 6007, maar voor velen was dit toch het einde van de ‘lineage’.
Een horloge is voor mij een stuk leuker als er een verhaal bijhoort. Dit horloge was een samenwerking tussen Ferrari en Patek Philippe. De wijzerplaat is gebaseerd op een vintage Ferrari dashboard. Het horloge was al helemaal af, maar op het laatste moment werd de samenwerking door Patek toch afgeketst. Mijn korte samenvatting zou zijn te grote botsende ego’s. Er staat een leuk artikel over in een Patek magazine, enige tijd geleden.

Je kan veel kanten op met dit horloge. Natuurlijk als dresswatch, maar ik vind het ook leuk om juist contrast te creëren door hem met een oversized sweater te dragen.
Prachtig horloge
Beauty
Patina, sublime dial, Lemania, Geneva seal, waarschijnlijk op max 250 stuks gemaakt…
En ondertussen bija 20 jaar oud. (2008)
Afgehakte cijfers op 2,4,8 en 10 is een no-go ![]()
Helaas nog niet in bezit. Jij wel al?
Blijft een buitenbeentje die niet de schoonste qua ontwerp is, maar begin de 5070 steeds meer te waarderen. ![]()
Maar wat is de patina?
een typefout ![]()
Wow, is die van jou?
De 5070 is toch echt een connaisseur’s horloges. Als je de 42mm kan hebben, is het een subliem horloge.
Ja, ja, een te klein uurwerk voor de kast, maar in geval van de 5070 is hem dat vergeven.