Het is ook nog eens écht een goed horloge en eigenlijk de ultieme daily. En ik ben totaal geen Daytona fan.
Denk dat die band iets te grof / dik is. Horloge is best wel heel fijntjes.
- Zwart staat heel mooi.
- Veel mensen vinden donkerbruin mooi, maar dat vind ik een ouwbollige combinatie.
- taupe grijs is ook mooi
- cognac/whiskey is mooi
En nog vele andere smaken.
Ja top combi: rosé en zalm.
Heb deze vorige week even gepast. Helaas ik en slechte foto, maar dese maakt in het echt veel indruk voor een Calatrava
Ik denk dat de dikte het grootste probleem is bij jouw zwarte band. Het horloge is te dun voor een band met vulling
Het lijkt nu alsof ik heel erg m’n eigen horloge ga pluggen, maar ik denk oprecht dat een dunne matte zwarte kroko het mooist is. En als je voor zo’n suede of saffiano gaat, dan lichtgrijs, lichtblauw, donkerblauw. Iets meer contrast inderdaad. Lijkt bij mij op de foto’s heftiger dan in het echt
Ik volg deze redenering stuk meer dan die erboven
Ja, eensch
Ja ik weet het, ongeveer net als bij deze foto. Maar ieder zijn smaak natuurlijk.
True. Dat heeft die dus ook niet. Gewoon een eenvoudige croco. Heb ze in mat en glans. (Zoals die ooit geleverd werd)
True. (Taupe) Ook mooi. Foto is niet zo mooi als in het echt.
Wat me aanspreekt bij de Aquanaut ten opzichte van een witgouden Daytona - die ik ook even overwogen heb - is dat de Aquanaut m.i. subtieler is. Minder opvallend en een minder “in your face” gehalte.
Het is net die subtiliteit die mij aanspreekt.
Prachtig horloge. Erg chique op zwarte en donkerblauwe band, maar ook verrassend casual met een lichtere band.
Maar het is dan ook een hele mooie perpetual
Dus vergeven.
De aquanaut is qua design rustiger en de kast is dunner, dus dat klopt zeker.
Voor mij wint de daytona omdat:
- WG > staal
- oysterflexband is makkelijker af te stellen en draagt fijner
- chronograaf-functie is leuke extra en maakt hem interessanter maar ook drukker om naar te kijken.
- meer contrast door zwarte bezel
- Rolex bouwkwaliteit (zeker in WG) geeft gevoel van onverwoestbaarheid en vertrouwen.
- lijkt niet op een handgranaat.
Ik ben dus absoluut geen daytona fan en op plaatjes lijkt het een grijze muis, maar er is vrijwel geen horloge dat lekkerder draagt
Ik vind de Aquanaut een prachtig horloge. Best moeilijk te vergelijken met een Daytona. Zijn totaal verschillende horloges.
En deze IWC is eveneens prachtig.
Oh komaan, met je daytona…
De (juiste) aquanaut is mooier dan de nautilus en cubitus. Samen.
Vind ik.

Die 1e is idd erg lekker!!
Ik begrijp niet helemaal waarom de Aquanaut steeds wordt vergeleken met de Daytona.
Verschillende merken, complcaties, andere doelgroep, maar ook bij PP meer handwerk en exclusiviteit
Ik begrijp dat ook helemaal niet.
Is een heel ander type horloge.