Patek Philippe only (Deel 2)

Mooie set.

Zo naast elkaar lijken die 5070 en 5170 even groot. Wat de grootte van een dial al niet kan doen.

Voor de meeste is deze toch te groot :wink:
De 5196 was al flink met 37mm. En deze is nog groter.

De enige die hem met hemdsmouw en jasje goed kan hebben is @JohnvdT :sweat_smile:

2 likes

27 likes

Ik zou de 5070 en 5101 omdraaien, maar verder exact dezelfde volgorde. 5101 is voor de meeste mensen onbekend, maar een uniek aanbod binnen de historische Patek catalogus

1 like

Zoals ik al eerder memoreerde: You never actually own one Patek Philippe, you merely need at least two.

Aangezien je al een Calatrava hebt, zou ik voor een 5035J of 5110J gaan.

4 likes

Even de datum goed zetten :wink:

1 like

Of een 5205g blauw … erbij.

Of 5960g Blauw.

5205g vind ik heel fraai maar qua maat ook iets te groot voor een dresswatch én ik kan niet wennen aan de gaten in de lugs…
Ik denk dat het nog even doorsparen wordt een een ouder type worldtimer wordt die er op termijn naast mag komen. :slight_smile:

3 likes

39 millimeter, kleiner hoeft voor mij niet.
Vind het geen dresswatch, Patek vindt dit ook niet btw.

9 likes

Ah Ok. Dat vind ik juist zo gaaf :sweat_smile:

Net als bij deze 5331 Ook een Worldtimer :wink:

.

Het vooraanzicht doet zich vermoeden dat het stepped lugs zijn en van de zijkant een totaal andere verassing.

@maboc en @Nash weer zo een mooi voorbeeld

7 likes

Ik vind ze op deze world timer wel een heel stuk geslaagder dan op de 5205. Staat mooi met die coin edge kastflank

1 like

:drooling_face:. Zie het zo voor me. Die flank, subtiel verhuld uitstekend onder je mouw, met elke centimeter dat hij meer in het zicht komt, nieuwe details.

@maboc Bij dat fletse vooraanzicht denk je misschien; wat een drukke plaat en slecht afleesbare, rare wijzers. Ik heb niets met bootjes, geen nut voor een worldtimer en ik heb geen gelegenheid waar ik dit ooit zou dragen.

Totdat je deze in het echt vast hebt en (mocht je dit nog niet uit jezelf doen) iemand je wijst op de details, de verhoudingen, de perfecte imperfecties.
Opeens valt je op, hoe die wijzers het licht vangen en plots zeer afleesbaar worden, maar tegelijkertijd prachtig inmengen in de stijl van de schildering op de wijzerplaat.

1 like

Ik vind de lugs bij het voorbeeld uit jouw post dan wél weer mooi.

1 like

Niet twee keer witgoud. Ik zou juist voor geelgoud gaan.

1 like

Ik draag hem nooit als dress watch, daar is hij te groot voor op mijn pols. Als je hem draagt vallen de opengewerkte lugs totaal niet op

1 like

Ook een prijsverschilletje hè.

1 like

Patek maakt geen dresswatches. Wij maken dat er van.

Een stalen 5950 is gewoon een toolwatch, terwijl velen hier dat waarschijnlijk niet zo zien :sweat_smile:

Prachtig horloge hoor die 6119. Maar voor mij gewoon te groot :sweat_smile: (althans alles kan… maar liever niet)

2 likes

Dat en de indexen. Dat doet Patek heel goed.

1 like

Niet?
Ik ben het met je eens dat het gros wat ik voorbij zie komen, geen dresswatch te noemen is. Maar hoe zou je de 5738 omschrijven dan?

Oprechte vraag. Platte tekst lijkt bijdehand, maar dit is niet mijn intentie.

De 5205 zit dan in een illuster rijtje, samen met de 5331, 5208 en 5308. Kan zo even niet nog meer Pateks bedenken met open worked lugs.

2 likes