Is wél een gedragen advies op HF maar geen vereiste.
Die in roze… ![]()
Lekkere watch, zit je al in de honeymoon fase?
Al? Nog steeds ![]()
Pfoah ![]()
![]()
Fantastisch, wat een knaller van een aanwinst. Gefeliciteerd.
Killer killer killer watch!!! Gefeliciteerd ![]()
Deze is ook waanzinnig!! Understated luxury, dat is waar Patek imo voor staat
Mooie aanwinst zeg! Gefeliciteerd en veel draagplezier gewenst
Wow van harte gefeliciteerd. Dit was ook mijn eerste PP maar hij bleek te groot voor mijn pols. Zo te zien kan jij hem prima hebben. Bijzonder model met microrotor!
Prachtig. Welke vond je het meest indrukkend mooiste?
![]()
![]()
Proficiat!
Je weet once you go Patek you never go back. ![]()
Oef, die vraag is eigenlijk onmogelijk te beantwoorden.
Ik denk dat sommige van de pocket watches het meest indrukwekkend zijn, met de Caliber 89 als een absoluut master piece.
Qua horloges merk ik dat zeker de Grand Complications wat te druk worden. Ik vind de 2499 de mooiste perpetual chrono, maar eigenlijk gebeurt er teveel. Zo’n complicatie heeft in een pocket watch meer ruimte om te ademen.
De ‘gewone’ perpetuals vind ik esthetisch mooier, zeker de 3448. Dat ontwerp is zo ontzettend clean. De vroege worldtimers met cloissoné enamel vind ik ook zeer indrukwekkend. Ook druk maar het werkt wel.
Ik moet ook denken aan de set van drie 570’s met Breguet numerals van Alfredo Paramico in Talking Watches. Die zijn ook zo ontzettend speciaal.
En dan de 3974, dat blijft een alltime favorite. De 3940 is één van de mooiste Pateks ooit, maar dan bijna als hidden feature nog een minute repeater erop… het kan eigenlijk niet beter.
Al een keer of 4 in het PP museum geweest, zeker de moeite
Maar mocht je daar foto’s nemen ? ![]()
Is in mijn geval wel een jaar of 4 geleden maar ik dacht dat het niet mocht ![]()