Patek Philippe only (Deel 2)

Ik vind de kastvorm mooi. Lijkt ook op de kastvorm van de 5020.

Of de tortue case van de 5040 lijkt me ook gaaf.

Ja de tonneau van de 5040 vind ik ook wel gaaf.

Maar tov een rond horloge gaat daar de voorkeur naar uit.

8 likes

Dit is toch ook brilliant he. 5970p :heart_eyes:

19 likes

Allemaal schitterend! De 3940 is onbereikbaar geworden, net als de 3970: durfde toen net tijdens corona de trekker niet over te halen (was van watchrookie op IG)

1 like

Eind vorig jaar had ik nog een mooie op het oog. Die zijn echt extreem gestegen de laatste maanden.

Ik vind de 5236p ook zo mooi.

1 like

Ik ga me verder vergapen aan al het moois

1 like

Ach die crashen wel weer omlaag, ooit.

1 like

Welke? Volgens mij zijn ze alleen maar gestegen de laatste 50 jaar :see_no_evil:

Ok dit is wel echt geweldig.

1 like

Een 250 GTO was eind jaren ‘80, 7 miljoen dollar waard. Rond de eeuwwisseling nog 1 miljoen.
Intussen gaan ze rond de 50, maar die crashen nog wel eens terug.

Ze gaan natuurlijk nooit meer naar hun nieuwprijs (alleen al door inflatie) en op termijn gaan ze zeker ruim over die 50, maar tussendoor zal het wel eens crashen ook.

Zo ook je Pateks en je Roleks.

En mijn huizen.

Oh je hebt het over bezittingen in het algemeen. Ja. Maar in the end is the only way up.

Maar we hadden het over Patek.

Dus. Welke Patek?

5172 is te groot of niet?

Voor onze pols wel :sweat_smile:

Nou het gaat net @Gnis

.
.

9 likes

Ja, dacht ik al

1 like

De 3940 is zeker mooi maar met de nieuwe prijzen niet heel aantrekkelijk meer. Veel andere modellen zoals de 5035 vind ik (in ieder geval op foto’s) dan weer drie keer niks (daar zijn de prijzen ook naar).

1 like

Niet alleen op foto’s zijn de 5035’s mislukt, kan ik je verzekeren. Dan zou ik 5396 gaan. Rond de 30k te vinden, dus zeker iets duurder, maar ook veel mooier

7 likes

Je kan het hebben!

1 like

Mooi horloge, historisch ook wel cool, maar is wel echt blauw. :sweat_smile:

1 like

Ik zou wel voor zalm gaan denk ik

1 like

Wist je dat dat uurwerk van de annual meer onderdelen heeft dan de perpetual calendar?