Patek Philippe only

Königstraße 46 :wink:

1 like

Zouden ze dit bij een servicebeurt wisselen denk je?

Lijkt me niet. Dit is niet volledig te doen bij een servicebeurt. Daarnaast staat het serienummer op 1 van de bruggen. Die kan je niet zomaar vervangen. Het nieuwe type heeft 3 grote wijzigingen waarvan de wijzigingen in de automaat en hacking seconds het best waar te nemen zijn.

vertel…grotere gangreserve, nee volgens mij niet; 1 jewel part meer…, diameter nog kleiner…

Het is echt wel een grote wijziging:

3 likes

vooral de hacking seconds mis ik nu…

1 like

Ja ik snap wat je bedoelt, maar ik vind het ook wel weer iets hebben. Als je de kroon iets terug draait stopt de secondenwijzer trouwens ook. Geen idee waarom dat is trouwens. Is blijkbaar wel normaal las ik ergens.

Gaaf stuk! “Out there” was eigenlijk tot nu alleen de hacking seconds feature van de 26-330 maar de rest is eigenlijk misschien nog wel leuker om te lezen/weten. Dank voor het posten.

1 like

Lijkt dan zelfs alsof de seconde wijzer blijf hangen cq achteruit gaat

2 likes

Klopt, heb ooit een Daytona op leer 16518 gehad met 4030 caliber en die deed dat ook, teruglopen als je beetje met kroon friemelde verkeerde kant op. Wel eens gebruikt om tijd goed te zetten, maar snel mee gestopt want leek toch niet heel lekker voor het uurwerk.

1 like

Tot 2019 wist ik niet eens dat dat nog bestond, mechanische uurwerken zonder hacking. De Speedmaster is tot 2021 nog zo geleverd, mijn Speedmaster kreeg in 2019 al het vernieuwde uurwerk.

Het originele El Primero uurwerk is ook nog steeds zonder, daar heb ik er 2 van en moet zeggen dat ik daar hacking niet mis aangezien ik met positionele variatie de tijd prima kan reguleren.

Dan klopt je certificaat niet meer, uurwerk en serienummer staan erop

1 like

goedemorgen, ja idd daar heb je gelijk, maar goed met de ‘oude kaliber’ zal de bijzonderheid van je horloge op langere termijn verzamelingswaardiger maken denk ik.

Leuk plaatje :wink:

6 likes

Hoe is die nu? Heb er al vaker naar gekeken maar iets houdt me tegen. Wsl dat ik al te veel dressers heb.

Het schijnt dat PP voor de 2e keer dit jaar de prijzen verhoogd heeft. Eerste keer was in februari en deze maand gemiddeld weer 8,3 procent erbij. Sommige modellen zijn best flink duurder geworden.
Ook Nederlandse dealers hebben de prijzen uiteraard al verhoogd op hun site.

1 like

Is ook niet waterdicht. Ik zou al uitkijken met een flinke regenbui.

1 like

Prachtig prachtig prachtig.

Ik ga echt niet zeuren over de beperkte waterdichtheid bij zoiets. Dat is nogal spijkers op laag water. Wat een knaller.

1 like

Nou ja, ik vind eigenlijk dat ze minimaal 50m waterdicht zouden moeten zijn. Ik ben blij dat die van mij wel 60m waterdicht is. Is volgens mij ook de eerste calatrava naast de grotere versie met die rating. Anders had ik hem waarschijnlijk niet eens gekocht. Een regenbui is wel het minste waar je zorgeloos doorheen wil kunnen met een horloge.

1 like

Leuk & aardig, al 1,5 jaar aan het wachten op de 6119.

25,8 toen ik hem bestelde, nu 30,1.

Ik gaat 'm afbestellen denk ik.