Kreeg net dit bericht door van hodinkee.
Volgens mij had Patek al het record maar dit slaat echt alles. Prachtig horloge maar bizar veel geld.
Wat vinden jullie hiervan?
Kreeg net dit bericht door van hodinkee.
Volgens mij had Patek al het record maar dit slaat echt alles. Prachtig horloge maar bizar veel geld.
Wat vinden jullie hiervan?
Rabobank ziet me al aankomen…
Hoi, ik wil mijn eenmalige limiet verhogen
Prachtig horloge, zeker.
Maar dat soort bedragen vind ik toch bizar.
Heeft niets meer te maken met de intrinsieke waarde van het product zelf.
Zou dit horloge ooit nog echt gedragen gaan worden?
Denk het niet. Dit gaat nergens meer over voor een Chronograaf. Maaaaar, hij is wel echt mooi .
Zal misschien ook wel invloed hebben voor andere vintage chronos met datum en maan.
Ik weet dat degene die het breed heeft het breed kan laten hangen, maar wat mij betreft had dit horloge voor €500.000 verkocht mogen worden (wat al meer dan gek genoeg is) en de rest van het geld naar een goed doel.
Beetje groezelig en gebruikt als je het mij vraagt
Idd…stel, je hebt 10 andere zeldzame PP’s liggen…hoe vergoog je daarvan de waarde?
Juist, je trekt door een absurde aankoop de hele markt omhoog…
SPUUGLELIJK ding.
Excuse my language
niet echt bijzonder, tientallen andere klokjes van het zelfde niveau voor "normale"prijzen.
ziet er wel aardig uit , maar niet voor zoveel geld…
of heeft de paus hem om gehad?
Dit horloge was het eerste perpetual, chrono, moonphase polshorloge. En omdat de meeste klanten hun horloge in edelmetaal wilden is dit type extreem zeldzaam met maar vier geproduceerd. Er zijn op zich genoeg horloges die nog meer bijzonder zijn, maar een stalen 1518 heeft een soort legendarische status bij super verzamelaars.
Voor dit bedrag help je mij aan misschien wel 20 hele mooie andere horloges😁
net zo bijzonder als Abraham-Louis Breguet ?
200 denk ik!!!
Nou Breguet heeft nooit polshorloges (althans geen heren) gemaakt. Dus daar moet je even een onderscheid maken, het duurste horloge is anders namelijk de Henry Graves Supercomplication van Patek. Maar trek je hem nog verder door dan zou je kunnen bepleiten dat het duurste horloge wel degelijk een Breguet is. Die is echter alleen nog nooit verkocht, de Marie Antoinette.
je hebt gelijk!
Zou ook nog wel eens kunnen inderdaad
Bedankt voor het delen. Vond het leuk om te lezen.
Ik vind sowieso dat bij alle horloges boven de 100 euro alle intrinsieke waarde zo wat weg is. Voor 15 euro heb je een alarm chronograph.
Hij is mooi. Dat vind ik er van… Over het geld wil ik het liever niet hebben.
Een perfect storm in de vintage wereld: hét merk, hét model, het juiste materiaal, gecompliceerd, in perfecte staat en uiterst zeldzaam. En dan nog een handjevol rijke liefhebbers en goede media-aandacht erbij.
Vraag me af of je die zure reacties zoals hierboven bv. ook op een oldtimer forum hebt:
“X Miljoen voor een ouwe Ferrari? Ik heb een Yaris uit 2014, die is goedkoper en een stuk zuiniger ook whahaha.”